اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه گلستان
کد خبر: 4127478
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه گلستان

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه گلستان همزمان با تعطیلات نوروز خبر داد.

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان در جلسه هم‌افزایی طرح شمیم بهاری که امروز، ۲۰ اسفندماه در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد، گفت: طرح شمیم بهاری از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز با هدف خدمات رسانی به مسافران و زائران ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی، قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی از جمله برنامه‌هایی است که با طرح شمیم بهاری اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم گفت: برای خدمت‌رسانی فرهنگی و پذیرایی از زائران و مسافران شمیم بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه امسال طرح شمیم بهاری مقارن با ماه رمضان است، گفت: قرار است با همکاری صداوسیمای مرکز استان ویژه برنامه تحویل سال و آئین‌های فرهنگی و قرآنی زنده از بقاع متبرکه گلستان تهیه و پخش شود.

حجت‌الاسلام محمد نوروز پور، مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 13 فروردین گفت: بیش از دوهزار بقعه در کشور آمادگی لازم را برای اجرای این طرح را دارند و ضمن اینکه یک هزار و 500 مبلغ در این طرح حضور دارند و در این طرح خیمه‌های معرفت برپا و غرفه‌های فرهنگی به منظور برگزاری مشاوره، پاسخ به سوالات شرعی، ارایه خدمات بهداشتی و همچنین بازارچه‌های شمیم خدمت در این غرفه‌ها دایر است.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از اجرای برنامه لحظه تحویل سال نو در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: قرائت قرآن، قرائت زیارت آل یاسین و قرائت دعای لحظه سال تحویل از جمله برنامه های این امامزادگان است.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان نیز قرار داریم، اجرای طرح ضیافت الهی با حضور مردم نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام خواهد شد، ضمن اینکه برپایی افطاری های ساده با اجرای نیات انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
captcha