اعزام مددجویان گلستانی به اردوی «شوق زیارت» مشهد مقدس
کد خبر: 4125282
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

اعزام مددجویان گلستانی به اردوی «شوق زیارت» مشهد مقدس

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰۰ نفر از مددجویان گلستان در قالب «طرح شوق زیارت» با کمک حامیان، خیرین و مراکز نیکوکاری کمیته امداد به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

کیاالحسینی معاون فرهنگی کمیته امداد گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمصطفی کیاالحسینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰۰ نفر از مددجویان گلستان در قالب «طرح شوق زیارت» با کمک حامیان، خیرین و مراکز نیکوکاری کمیته امداد به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

کیاالحسینی راه‌اندازی این طرح را بستر مناسبی برای شناسایی و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل‌بیت(س) دانست که به دلیل عدم تمکن مالی، توفیق زیارت حرم امام‌شان از آنها سلب شده و ادامه داد: اردوهای شوق زیارت با هدف تقویت روحیه معنوی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و ترویج فرهنگ ناب ارتباط با اهل‌بیت(ع)، افزایش نشاط، تقویت رفتارهای دینی، تحکیم بنیان‌خانواده و سبک زندگی دینی و اسلامی خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت عظیم خیران در استان گلستان اجرا شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گلستان با بیان‌اینکه در کنار توجه به وضعیت معیشتی مددجویان تحت حمایت توجه به ابعاد مختلف توانمند‌سازی به‌ویژه توانمندسازی فکری و فرهنگی از اولویت‌های مهم این نهاد است، گفت: در راستای توجه به شأن و کرامت زائران امام مهربانی‌ها، تلاش کردیم از مکان‌های مناسب برای اسکان و پذیرایی استفاده کنیم.

کیاالحسینی با بیان‌اینکه زائران اعزام شده به این اردوها در ۲ گروه، شامل زنان سرپرست خانوار و ایتام و دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: برای اعزام هر یک از این مددجویان مبلغ یک میلیون تومان هزینه شده که در مجموع بیش ازیک میلیارد تومان برای این اردوهای زیارتی از محل کمک‌های و مساعدت‌های خیرین و منابع امداد استانی تامین شده است.

گفتنی است، استفاده از غذای تبرکی مهمان‌سرای حضرت، تقدیم بسته‌های تبرکی اهدایی آستان قدس رضوی و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی با توجه به‌مناسبت‌های آن ایام و همچنین اجرای سه‌شنبه‌های مهدوی، از جمله برنامه‌های مهم در این سفر معنوی بود.

انتهای پیام
captcha