سیره عملی پیامبر(ص) بهترین الگو برای جامعه بشری است
کد خبر: 4122723
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
امام جمعه موقت گرگان:

سیره عملی پیامبر(ص) بهترین الگو برای جامعه بشری است

حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی گفت: شیوه و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) که قرآن نیز گویای این مسئله است، می‌تواند بهترین الگو برای زندگی اخوت‌آمیز در جامعه اسلامی و جامعه بشری باشد.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه گرگان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: مردم با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی همیشه در صحنه بوده و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند و این وظیفه مسئولان را در قبال این حضور مردم سنگین‌تر خواهد کرد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه به اعتراف خود رسانه‌های بیگانه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیشتر از سال‌های قبل بوده است، گفت: این حضور نشان داد مردم به نظام، انقلاب، وطن و دین خود علاقه‌مند هستند و برخلاف توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی به هیچ قیمت حاضر به وطن‌ فروشی نیستند.

حجت‌الاسلام لیوانی به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: متأسفانه قیمت برخی اقلام و وسایل ضروری زندگی بسیار زیاد است و ادامه زندگی برای برخی افراد بسیار سخت شده است.

حجت‌الاسلام لیوانی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی امروزه بالابودن قیمت مسکن است بالا رفتن مصالح ساختمانی و … باعث شده که امروزه جوانانی که زندگی تازه‌ای را شروع کردند نتوانند صاحب خانه شوند.

وی همچنین به حوزه بهداشت و درمان و افزایش قیمت دارو اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با درایت، تلاش و جدیت بیشتر بتوانند نیازهای واقعی مردم را مرتفع کرده و مشکلات را حل کنند که این کار رضایت مردم از نظام را در برخواهد داشت.

امام جمعه موقت گرگان به فرارسیدن مبعث پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: امروزه جامعه به سیره و روش پیامبر به‌عنوان الگوی عملی و رفتاری بیش از گذشته احتیاج دارد زندگی پیامبر(ص) سراسر رحمت و مودت بود و این سیره را باید در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: شیوه و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) که قرآن نیز گویای این مسئله است، می‌تواند بهترین الگو برای زندگی اخوت‌آمیز در جامعه اسلامی و جامعه بشری شود.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه وظیفه مسلمانان این است که همانند حلقه‌های یک زنجیر به هم وصل باشند، اظهار کرد: همچنین باید تلاش کنند که حلقه‌های وصل که عبارتند از اسلام، قرآن، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، در بین خود تقویت کنند.

 

انتهای پیام
captcha