اجرای عملی و مدیریت عقلانی وحدت از وظیفه مهم اندیشمندان اسلامی است
کد خبر: 4122480
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اجرای عملی و مدیریت عقلانی وحدت از وظیفه مهم اندیشمندان اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان‌اینکه استان گلستان یکی از مصادیق عینی وحدت به شمار می‌آید، گفت: تبیین وحدت و تشریح آثار آن، اجرای عملی وحدت و مدیریت عقلانی و عادلانه تک صدایی تفرقه، سه وظیفه مهم علمای و اندیشمندان اسلامی است.

حجت الاسلام شهریاری  دبیر مجمع جهانی تقریب و مذاهب

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دومین اجلاس تقریب و مذاهب اسلامی که امروز، ۲۶ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد ضمن تشکر از حضور علما و اساتید و نمایندگان کشورهای اسلامی گفت: خدا شاکریم انقلاب اسلامی این شرایط را فراهم کرد که همه ادیان و مذاهب اسلامی در زیر یک پرچم جمع شده و بتوانیم گفتمان وحدت دست پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استان گلستان به برکت وجود نماینده ولی‌فقیه گلستان یکی از چهره‌ها و شخصیت‌های تقریبی است توانسته در این ۴۰ سال وحدت عملی را در استان جاری کند و جانفشانی ۴۷۴ شهید اهل‌سنت و ۱۲ هزار و ۶۰ جانباز از اهل‌سنت گواه همین وحدت عملی است.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه استان گلستان بهترین میزبان برای اجلاسیه دوم وحدت اسلامی است چرا که یکی از مصادیق عینی وحدت به شمار می‌آید، گفت: تبیین وحدت و تشریح آثار آن، اجرای عملی وحدت و مدیریت عقلانی و عادلانه تک صدایی تفرقه، سه وظیفه مهم علمای و اندیشمندان اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: یکی از وظایف ما اجرای وحدت عملی در صحنه عمل است لذا غیراز مباحث نظری باید تبیین کنیم که مفهوم وحدت و مستنداتش چیست تا در مواقع تفرقه بتوانیم براساس ادله و چارچوب به وحدت اسلامی پرداخته شود.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: گاهی اوقات مفهوم وحدت مخدوش شده در گوشه و کنار صداهایی بروز می‌کند که بازنشر آن زیاد است لذا باید علما وارد شده و مسئله به نحواحسن مدیریت کنند و نگذارند افرادی بر اساس عصبانیت و هیجانات فضا را ملتهب کند که این با نفع معاندان است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha