مراکز آموزشی در آشنا کردن جوانان با تاریخ انقلاب نقش کلیدی دارند
کد خبر: 4119425
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
امام جمعه گرگان:

مراکز آموزشی در آشنا کردن جوانان با تاریخ انقلاب نقش کلیدی دارند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است، افزود: تمامی مراکز آموزشی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها وظیفه دارند جوانان را با تاریخ انقلاب اسلامی آشنا کرده و ماهیت انقلاب را به جوانان معرفی کنند.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که تمام استکبار چشم طمع به این آب و خاک داشتند و امام(ره) با یک ایدئولوژی جدید قیام کرد و توانست این کشور را از دست ستمگران غاضب پس بگیرد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: جوانان این دوره سختی‌ها و مجاهدت‌های آن دوران راندیدند و از واقعیت به دور هستند و دشمن از این خلا استفاده کرده و ذهن‌های جوانان ما را به دروغ پر می‌کند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بسیاری از افرادی که آن دوران را درک کردند یا از دنیا رفتند یا در سن کهولت به سر می‌برند، لذا باید خاطرات آن دوران و مبارزات مجاهدان اسلام را برای آگاه‌سازی نسل جوان بازگو کنیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است، افزود: تمامی مراکز آموزشی اعم از آموزش و پرورش دانشگاه‌ها وظیفه دارند جوانان را با تاریخ انقلاب اسلامی آشنا کرده و ماهیت انقلاب را به جوانان معرفی کنند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه اگر جوان امروز ایرانی نسبت به مسائل گذشته این کشور آگاهی کامل داشته باشد تحت تاثیر القائات دشمن قرار نخواهد گرفت، گفت: یک جوان ایرانی باید بداند که در رژیم طاغوت ارتش ایران توسط ۵۰ هزار مستشار خارجی اداره می‌شد و افسران ایرانی باید با آنها تعظیم می‌کردند اما امروزه با تمام قدرت و اصابت در زمینه‌های نظامی حرفی برای گفتن داریم.

امام جمعه گرگان گفت: هرچند کشور در زمینه های مختلفی اعم از اقتصادی و معیشت دچار مشکل است اما حل این مشکلات نیاز به زمان دارد و قطعا مسئولین نسبت به برطرف مشکلات مختلف مردم پای کار هستند.

وی همچنین به فرارسیدن ایام البیض و اعتکاف اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از نیازهای مردم ما ارتباط با خدا و کسب معنویت بوده و اعتکاف این فرصت را فراهم کرده که به دور از تعلقات مادی ارتباط بیشتری با خداوند داشته و روح خود را تطهیر کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) تبیین کننده واقعه عاشورا بوده و اگر این بانوی بزرگوار واقعه کربلا را در صحنه‌های مختلف اعم از کاخ یزید بیان نمی‌کرد ماهیت چهره یزیدیان برای همیشه پنهان می‌ماند، لذا باید ابعاد شخصیتی این بانوی بزگوار بیشتر بیان شود.

همچنین در محوطه مصلای گرگان میزهای خدمت از سوی مدیریت حج و زیارت و اداره کل منابع طبیعی گلستان، صندوق کارآفرینی امید و بهداری فرماندهی انتظامی گلستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha