سند ۵ ساله نماز در همه استان‌های کشور تدوین می‌شود
کد خبر: 4112931
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

سند ۵ ساله نماز در همه استان‌های کشور تدوین می‌شود

مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی و نماز نسل نو از تدوین سند پنج ساله نماز در همه استان‌های کشور از جمله گلستان خبر داد.

حجت الاسلام محی الدین  بهرام محمدیان مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی ریزی و نماز نسل نو

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی و نماز نسل نو امروز، ۱۷ دی‌ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد، از تدوین سند ۵ ساله نماز در همه استان‌های کشور خبر داد وگفت: براساس این سند، وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی در بحث نماز شناسایی و راه‌های رسیدن به وضعیت مطلوب، ترسیم شد.

حجت‌الاسلام بهرام محمدیان، وضعیت دستگاه‌های اجرایی کشور در بحث نماز را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: اگر بتوانیم کاستی‌ها را برطرف و بر چالش‌ها غلبه کنیم، شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی، بیان کرد: نماز راه علاج بسیاری از مشکلات موجود در جامعه است و برپایی آن علاوه بر این که غم و اندوه را از انسان دور می‌کند، دریچه علم، معرفت و شناخت را به روی انسان باز می‌کند.

مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی و نماز نسل نو با بیان این که رفع تمام پلیدی‌ها، زشتی‌ها و آلودگی‌ها به وسیله نماز است، تصریح کرد: اگر نماز به معنای واقعی اقامه شود، مشکلاتی که امروز داریم برطرف می‌شود و تمام زشتی‌ها و پلیدی‌ها در بی‌نمازی است.

وی با اشاره به این که باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای احیای فرهنگ نماز استفاده شود، افزود: اگر نماز به مفهوم واقعی آن اقامه شود، مشکلات و آسیب‌های جامعه رفع خواهد شد و عمده دلیل مشکلات فرهنگی و نارسایی‌های اخلاقی همین اهمیت ندادن به نماز است.

در پایان این مراسم، دستگاه‌های اجرایی فعال و امامان جمعه موفق در بخش نماز و همچنین از تعدادی از خانواده‌های شهدای استان مورد تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام
captcha