لزوم کارکردهای مساجد برمحوریت جهادتبیین
کد خبر: 4105687
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد:

لزوم کارکردهای مساجد برمحوریت جهادتبیین

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برلزوم کارکردهای مساجد برمحوریت جهادتبیین تاکید کرد وگفت: مساجد باید همچون دانشگاه محل یادگیری باشند و مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب الهی و در تزار انقلاب تربیت کند؛ اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.

حجت الاسلام شاهینی مسئول راهبری امور فرهنگی و اجتماعی مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام محمدعلی شاهینی مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با ایکنا از گلستان در مورد نقش سازمان تبلیغات اسلامی کارکاردهای مساجد تراز اسلامی بیان کرد: مساجد باید همچون دانشگاه محل یادگیری باشند و به بصیرت افزایی و روشنگری نیز توجه کنند. مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب الهی و در تزار انقلاب تربیت کند؛ اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.
مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به ویژه برنامه‌های شاخص مرکز راهبری امور فرهنگی و اجتماعی مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در محوریت جهادتبیین اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای این برنامه‌ها تحول بخشی به کارکردهای مساجد استان بوده که در این راستا ۵۰۰ پوستر برای مساجد با گفتمان امامین انقلاب تهیه شده است.
حجت‌الاسلام شاهینی به طرح توانمندسازی مساجد ضعیف در هر شهرستان با محوریت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و گفت: در این راستا ۴۴ مساجد در راستای جهادتبیین که ساختار آنها عملیاتی بوده شناسایی و با بررسی مشکلات و کمبودهای مساجد در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و رصد آنها در شهرستان ها در مساجد انجام شده است.
وی همچنین سرکشی از مساجد فعال استان و حمایت از آنها در ایام‌ و مناسبت‌های ملی و مذهبی بر محوریت گفتمان جهادتبیین اشاره کرد و گفت: برگزاری طرح سراج گلستان بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در میان نوجوانان و جوانان در مسجد با محوریت ائمه جمعه پایگاه‌های اجتماعی در ۳۰۰ مسجد اجرایی می‌شود.
مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان مسجد را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی دانست و با تأکید بر اینکه باید به مساجد نگاه تمدنی داشت، بیان کرد: با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» که مسیر ۴۰ ساله آینده را ترسیم می‌کند، حرکت ما به سمت تمدن‌سازی و تمدن نوین اسلامی است، لذا نهادی که می‌تواند تمدن‌سازی کرده و انسان تراز تمدن نوین اسلامی را تربیت کند، مسجد است.

 

 

انتهای پیام
captcha