گزارشی از روند فعالیت‌های مهدقرآن در شهرستان گرگان
کد خبر: 4104933
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

گزارشی از روند فعالیت‌های مهدقرآن در شهرستان گرگان

مدیر مهد قرآن شهرستان گرگان به ارائه گزارشی از فعالیت مهد قرآن در گرگان اشاره کرد و گفت: فعالیت این مهد قرآن از سال ۱۳۹۶ بر محور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی آغاز شده است و اکنون دوره‌های متنوع قرآنی در این مهد قرآنی برپا می‌شود.

حاجی قاسمی مدیر مهد قرآن شهرستان گرگانمحمدتقی حاج قاسمی، مدیر مهد قرآن شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به ارائه گزارشی از فعالیت این مهدقرآن در گرگان پرداخت و گفت: فعالیت این مهد قرآن از سال 1396 بر محور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی آغاز شده و در حال حاضر دوره‌های متنوع قرآنی از جمله آموزش مفاهیم، قرائت، روخوانی، حفظ و تفسیر قرآن در این مهد قرآنی برپا می‌شود.

مدیر مهد‌ قرآن شهرستان گرگان بیان کرد: مهد‌ قرآن شهرستان گرگان در خیابان شهدا، لاله 10 با 700 متر در چهار طبقه با هزینه شخصی بنا شده که درصدد هستیم همزمان دو مکان دیگر یکی در خیابان ملت، نبش ملت 11 مقابل پارک ملت و دیگری در بلوار آسایش در شمال گرگان تأسیس کنیم که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان‌اينكه در پنج سالی که گذشت مهد‌قرآن در بحث‌های مقدماتی در استان اقدامات نسبتاً جدی داشته است، گفت: تشکیل کلاس‌های حفظ از عمده فعالیت‌های مهد قرآن ‌است و تا‌کنون 35 حافظ کل قرآن تربیت کرده‌ایم که این تعداد در جزء‌های مختلف قرآن متفات هستند. برگزاری مرتب و مداوم دوره‌های آموزشی نهج‌البلاغه در کنار تدریس صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن توسط اساتید مجرب به شکل منظم از دیگر اقدامات این مهد قرآنی است.

مدیر مهد‌قرآن شهرستان گرگان افزود: در کنار ماموریت‌های مهد‌قرآن که عمدتاً بر فعالیت‌های قرآنی تکیه دارد درصدد هستم بتوانیم چراغ نهج‌البلاغه را با یک پله پایین‌تر از قرآن در استان روشن کرده و با همکاری قرآنیان سازمان خاص بنیاد نهج‌البلاغه را در استان شکل دهیم. فعالیت‌های مهدقرآن در گرگان و مینودشت در حال برگزاری است اما  سعی می‌شود که بتوانیم فعالیت مهد‌قرآن در بندر‌گز و علی‌آباد هم راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: با توجه به آسیب‌شناسی که در زمینه قرآنی وجود دارد دریافتیم که بیشتر مباحث قرآنی به شکل سنتی ارائه می‌شود اگر ما بتوانیم مباحث قرآنی را کاربردی‌تر در نظر بگیریم مطمئناً خروجی بهتری از مباحث قرآنی خواهیم داشت.

حاج قاسمی با بیان‌ اینکه باید خدمات سنی در قرآن پژوهی را از هم تفکیک کنیم، اظهار کرد: باید قرآن را از طریق مدل‌های مختلف مانند مدل هنری، زیبایی‌شناسی، مدل داستان سرایی و همه ابعاد مختلف در آموزش بکار بگیریم، لذا این امر باعث می‌شود هر سن به فراخور نیاز خود از فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شوند.

وی نیاز و ضرورت خانواده به آموزش قرآن را پيش از فرزندان دانست و گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی خانواده‌های قرآن‌پژوه در مهد قرآن در حال برگزاری است تا زمینه‌ای برای ارتقای فهم قرآنی در خانواده‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha