دیدار امام جمعه بخش بهاران با فرزند مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی
کد خبر: 4104606
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

دیدار امام جمعه بخش بهاران با فرزند مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی

امام جمعه بخش بهاران در راستای تکریم مقام علما روز گذشته، ۱۳ آذرماه با حضور در دفتر مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با فرزند ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تکریم علمابه گزارش ایکنا از گلستان، امام جمعه بخش بهاران در راستای تکریم مقام علما روز گذشته، 13 آذرماه با حضور در دفتر مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با فرزند ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه بخش بهاران ضمن گرامیداشت نام و خاطره مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی گفت: انگیزه بزرگداشت علما، تکریم و احترام به مقام خدمت به اسلام، فقیه اهل‌بیت(ع) و ترویج معارف عالی دین است.

حجت‌الاسلام رضازاده تصریح کرد: براساس فرموده حضرت علی(ع) در خطبه دوم نهج‌البلاغه، اساساً سرنوشت جامعه‌ای كه در آن دانشمندان و عالمان تكريم نشوند اما جاهل‌ها مكرم داشته شوند، فقر و بدبختی و هر آنچه كه در آن رذالت و سختی وجود دارد، خواهد بود.

امام جمعه بخش بهاران گفت: اگر در جامعه‌ای دانشمندان و عالما تكريم شده و بزرگ شمرده شوند بی‌شک آن جامعه در مسير تعالی، ترقی، توسعه و سربلندی قرار خواهد گرفت و به جايگاه رفيعی خواهد رسيد.

وی افزود: تکریم علما موجب می‌شود جوانان نسل امروز و فردا بدانند که چه مفاخر ارزشمندی در جامعه آنان بوده و زیسته‌اند، بزرگان و مفاخری که می‌توان برای تشخیص راه درست در زندگی از تفکرات و سخنان آنان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام رضازاده تصریح کرد: علما و بزرگان دین در روزگار سخت طاغوتی برای ترویج دین اسلام و آموزه‌های دینی مشقت‌های زیادی کشیدند و امروزه بهره‌برداری از کتب‌های دینی و دسترسی به منابع ارزشمند دینی برای ما راحت‌تر شده است.

امام جمعه بخش بهاران با بیان‌ اینکه استفاده از کتاب‌ها و آثار علما می‌تواند در تشخیص راه درست زندگی تأثیرگذار باشد، افزود: باید توجه داشته باشیم که افکار و اندیشه‌های این علما و بزرگان مشعل، علامت و تابلوی راهنما برای مشخص شدن مسیر راه درست است.

در این دیدار حجت‌الاسلام علوی بر نقش بی‌بدیل ائمه جمعه در ترویج فرهنگ دینی تأکید و  به مواردی از مواضع انقلابی در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه از سوی مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha