گفتمان دینی «گناهان زبان» در مینودشت برپا شد
کد خبر: 4104150
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

گفتمان دینی «گناهان زبان» در مینودشت برپا شد

گفتمان دینی «گناهان زبان» با حضور حجت‌الاسلام رضاکشیری، امام جمعه مینودشت امروز، 12 آذرماه در حوزه علمیه امام صادق‌(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام کشیری امام جمعه مینودشتبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضاکشیری، امام جمعه مینودشت در کلاس درس اخلاق با موضوع «گناهان زبان» که امروز، 12 آذرماه در حوزه علمیه امام صادق‌(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: زبان سرمنشأ بسیاری از گناهان است؛ چراکه برخی از گناهان به سبب ویژگی خاصی که دارند بیشتر در جامعه منتشر می‌شوند و از جمله آنها گناهان مربوط به زبان است.

امام جمعه مینودشت با بیان‌ اینکه بسیاری از گناه کبیره با زبان انجام می‌شود، اظهار کرد: گناه کبیره گناهانی است که بر طبق آیات قرآن کریم وعده عذاب برای آنها داده شده است و در روایات نیز آمده است؛ «زبان جرم و وزن کمی دارد؛ ولی جُرمش زیاد است».

وی با بیان‌ اینکه بهترین راه برای نجات از گناه از بین بردن جهل و غفلت است، افزود: اگر ما همواره به عظمت خدا و نعمت‌های بی‌شماری که به ما و دیگر بندگانش داده است توجه داشته باشیم درصدد شکرگزاری و جبران نعمت‌های خداوند خواهیم بود.

حجت‌الاسلام کشیری در ادامه دروغ را از شایع‌ترین گناهان زبان دانست و تصریح کرد: در آیات و روایات بسیاری به قبح دروغ اشاره شده و مورد مذمت قرار گرفته است و این گناه خانواده‌ها و جامعه را به تزلزل می‌کشاند و هرج و مرج و آشفتگی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه غیبت نیز از گناهانی است که به وسیله زبان انجام می‌شود، تصریح کرد: براساس روایت این عمل زشت از گناهان منافی عفت زشت‌تر و ناپسندتر است چراکه عامل مهمی در سلب اعتماد عمومی در جامعه است و رفاقت‌ها، دوستی‌ها و صمیمیت را از بین می‌برد.

امام جمعه مینودشت گفت: اگر انسان به ارزش و مقام والای خود در بین دیگر مخلوقات توجه کند و اینکه گناه این ارزش و مقام را از بین خواهد برد، حاضر نمی‌شود تا این ارزش بزرگ را برای لذت بی‌ارزش و زودگذر از دست بدهد.

حجت‌الاسلام کشیری با بیان‌ اینکه اگر انسان تمرین کند که هر حرفی که می‌خواهد بگوید با بررسی و دقت کافی باشد به طور قطع زمینه اصلاح کنترل زبان برای او فراهم می‌شود، اظهار کرد: در این راستا انسان می‌تواند از کسانی که همراه او هستند بخواهد که اگر مشکلی در صحبت کردن دارد و ناخواسته مرتکب گناهان زبان می‌شود را به او گوشزد کنند.

انتهای پیام
captcha