گلستان خاستگاه مباحث قرآنی است
کد خبر: 4098725
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان خاستگاه مباحث قرآنی است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: گلستان خاستگاه مباحث قرآنی است و این استان آمادگی را دارد و که بتواند با همکاری سازمان تعلیم و تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.

نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در آیین اختتامیه بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان که امروز، ۲۰ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان خاستگاه مباحث قرآنی است و این استان آمادگی را دارد و که بتواند با همکاری سازمان تعلیم و تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: تمام تلاش خود را کردیم که بتوانیم میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشیم و امیدواریم بتوانیم در تمام رویدادهای علمی و آموزشی استان گلستان آن طور که درخور دانش آموزان است ایفا نقش کند.

نظری خطاب به دانش آموزان گفت: گلستان، رنگین کمان اقوام بوده که همه مردم از قومیت‌های مختلف با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نشان از این دارد که این خطه به مباحث قرآنی و دینی مورد اهمیت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه گلستان از دیرباز با داشتن مشاهیری چون مختومقلی فراغی، میرداماد و حکیم میرفندرسکی در خاستگاه آموزه‌های قرآنی و تربیتی پیشگام بوده است، تصریح کرد: اهتمام به فراگیری مباحث قرآنی در سرشت بزرگان این استان عجین بوده و ما باید با تاسی از این بزرگان در ترویج آموزه‌های دینی تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به اهمیت فراگیری دانش اشاره کرد و گف: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که علم را بیاموزید حتی اگر در دورترین نقاط باشد، لذا گلستان طرح دیپلماسی مهارتی را دستور کار قرار داده که براساس آن تلاش دارد با گسترش دانش و معرفت دانش آموزان در تراز انقلاب به سایر کشورها است.
نظری با بیان اینکه برگزاری اين کنگره می‌تواند در توسعه هر چه بیشتر تمدن اسلامی نقش آفرین باشد، تصریح کرد: ما باید تمدن نوین اسلامی را که پایه‌های آن را ایجاد کردیم تحقق دهیم و یکی از مسایلی که در تحقق این تمدن نقش اساسی دارد و خواهد داشت دانش آموزان است.

 

 

انتهای پیام
captcha