۱۴ هزار دانش‌آموز گلستانی تحت پوشش قرارگاه قرآنی هستند
کد خبر: 4093541
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

۱۴ هزار دانش‌آموز گلستانی تحت پوشش قرارگاه قرآنی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش گلستان به لزوم تشکیل قرارگاه قرآنی دانش‌آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز گلستانی تحت پوشش قرارگاه قرآنی هستند.

قرآن آموزانموسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در خصوص لزوم تشکیل قرارگاه قرآنی بیان کرد: تربیت قرآنی دانش‌آموزان زمینه رشد علمی و آموزشی آنان را در پی خواهد داشت، لذا شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم‌کردن شرایط برای پرورش این استعداد‌ها موجب ایجاد فضای قرآنی در مدارس می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه آموزش قرآن، تفسیر و سبک‌های زندگی به دانش‌آموزان را از اهداف تشکیل این قرارگاه اعلام کرد و افزود: احیای جایگاه قرآن در بین دانش‌آموزان، ارتقای سطح کمی و کیفی قرائت و توانایی فهم قرآن از اهداف برگزاری این قرارگاه قرآنی است.

کابلی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضوری نبودن مدارس در دو سال گذشته برپایی محافل قرآن‌ تعطیل و یا جلسات با حداقل نفرات ممکن برگزار شد که امروزه  نیاز دانش‌آموزان به آموزش اجتناب‌ناپذیر است قطعاً در هر شرایطی نباید از آموزش قرآن غافل باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص تشکیل قرارگاه فعالیت‌های قرآنی گفت: اکنون ۱۴ قرارگاه قرآن در دارالقرآن‌ها و در ۳۵ کانون فرهنگی تربیتی‌، در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در سطح استان فعالیت می‌کنند که در این زمینه مشارکت و تولید محتوا و خلاقیت‌های فراوانی را در این حوزه ایجاد کرده است.

کابلی در ادامه بیان کرد:  در ماه مبارک رمضان سال گذشته، اولین جشنواره این قرارگاه برگزار شد که در آغاز ۶۳ مدرسه اعلام آمادگی کردند و 14 هزار دانش آموز گلستانی تحت پوشش این قرارگاه قرار دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان به ظرفیت‌های موجود استان در حوزه‌های مختلف قرآنی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های قرارگاه تأثیرات بسیاری در شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و ایجاد روحیه خودباوری‌، امید، نشاط و ایجاد معنویت در خانواده‌ها دارد. لذا اثرگذاری این آموزش‌ها به صورت حضوری بیشتر است.

کابلی درخصوص نحوه اجرای طرح بیان کرد: این طرح شامل دو برنامه طرح مزمل‌(آموزش قرآن برای 14000 هزار دانش‌آموز) و طرح میم تامیم‌(تربیت معلم تامربی برای 1500 نفر از معلمان ابتدایی استان) بوده که به همراه افتتاحیه و اختتامیه در هر شهرستان صورت گرفته است. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در توضیح کارکرد قرارگاه‌های قرآنی افزود: قرارگاه‌های قرآنی از سال گذشته شکل‌گرفته و محتویات بسیاری در این حوزه تولید شده است ما معتقدیم نوآوری در حوزه‌های قرآنی می‌تواند به پیوند بیشتر نسل جدید با مفاهیم قرآنی کمک کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: استقبال همکاران به فعالیت‌های قرآنی چشم‌گیر است به شرط آنکه مسئولان این اشتیاق را هدفمند پیش برده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند در سال جدید با طرح بازی‌های قرآنی سعی در تنوع بخشی به محیط آموزشی قرآنی دانش‌آموزان داریم.

کابلی در پایان گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در استان وجود دارد، که باید از این نعمت برای تربیت نیروی متخصص قرآنی استفاده شود. لازم است قرارگاه قرآنی متشکل از همکاران نخبه قرآنی و گروه‌های مردمی به منظور اجرای برنامه‌های منسجم تشکیل شود. خوشبختانه نهادهای مردمی بسیاری در کشور در حوزه قرآن فعالیت دارند که باید این ظرفیت نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha