حجاب مانع پیشرفت بانوان نیست
کد خبر: 4090119
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

حجاب مانع پیشرفت بانوان نیست

امام‌جمعه گرگان بیان کرد: حجاب به‌ویژه چادر که از آن به‌عنوان پوشش برتر یاد می‌شود هیچ‌گاه برای زنان و دختران در جامعه محدودیتی و مانعی ایجاد نکرده است، بلکه آن بی‌حجابی و بدحجابی است که بزرگترین سد و مانع پیشرفت بانوان است.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان، 15 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسئله حجاب را امری ضروری دانست و گفت: در آشوب‌های اخیر‌، دشمنان نظام مسئله حجاب را بهانه قرار دادند تا به این وسیله زنان و دختران ما را تحریک کرده و به خیابان‌ها بکشانند، اما دیدید که از این توطئه‌ها سودی نبردند، لذا آنها اصل دین و اسلام را نشانه گرفته بودند.

وی با بیان‌ اینکه بانوان ایرانی با حجاب کامل دارای مسئولیت‌های خطیری در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی هستند، افزود: حجاب به‌ویژه چادر که از آن به‌عنوان پوشش برتر یاد می‌شود، هیچ‌گاه برای زنان و دختران در جامعه محدودیتی و مانعی ایجاد نکرده است، بلکه آن بی‌حجابی و بدحجابی است که بزرگترین سد و مانع پیشرفت بانوان است.

امام‌جمعه گرگان از تلاش نیروهای انتظامی در برقراری امنیت کشور و به‌ویژه در حوادث اخیر قدردانی کرد و گفت: وصیت شهدا گواه بر این است که مسئله حجاب همواره مورد تأکید آنها بوده و باید از بانوانی که آگاهانه این پیام را درک کردند و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادند تقدیر کرد.

آیت‌الله نورمفیدی به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت خوبی است که از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در برقراری امنیت کشور قدردانی کنیم، لذا تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر در برقراری امنیت و تقدیم ۱۳ هزار شهید نمونه بارز فداکاری این نیروهای خدوم است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، بیان کرد: دشمنان همواره در پی فرصت هستند تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، لذا وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرق اسلامی به‌ویژه در استان که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha