مهمترین نقش آموزش وپرورش انتقال فرهنگ به نسل آینده است
کد خبر: 4088981
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

مهمترین نقش آموزش وپرورش انتقال فرهنگ به نسل آینده است

امام جمعه مینودشت مهمترین نقش آموزش وپرورش را انتقال فرهنگ به نسل‌ آینده دانست وگفت: جامعه‌پذیری دانش‌آموزان از مهمترین وظایف این نهاد است.

دیدار امام جمعه مینودشت با مدیر کل اموزش و پرورش مینودشتبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام کشیری امام جمعه مینودشت در دیدار با مدیر آموزش و پرورش شهرستان مینودشت که امروز، 9 مهر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش با داشتن ۱۶ میلیون دانش‌آموز مسئولیت خطیری را در این کشور دارد و دانش آموزان نزد آنها امانت هستند.

امام جمعه مینودشت افزود: همه باید تلاش کنند زیربنای آموزش و پرورش را محکم کنند. منابع آموزشی و علمی فراوانی در مکتب اسلام است و می‌تواند روح تشنه فرزندان این کشور را سیراب کنند.

حجت‌الاسلام کشیری بیان کرد: بعضی‌ها با پذیرفتن سند ۲۰۳۰ تلاش کردند سند ذلت ملت ایران را که توسط دشمنان اسلام تهیه شده بود در کشورمان اجرا کنند ولی با تدبیر رهبری عزیز و دلسوزان نظام اسلامی ناکام ماندند.

امام جمعه مینودشت تصریح کرد: اگر بخواهیم شکوفایی تمدن نوین اسلامی را شاهد باشیم چاره‌ای نداریم تا دانش آموزان آینده ایران حضور مؤثری در شکوفایی این تمدن داشته باشند، آنچه ما در نظام تعلیم و تربیت به آن ملزم هستیم تربیت نسل آینده براساس سیره ائمه هدی(ع) و در بخش دختران بر‌اساس سیره بانوان بزرگ اسلام مانند حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت خدیجه و حضرت معصومه(س) است.

وی بابیان اینکه یکی از موثرترین نهادهای سازنده نسل آینده، آموزش و پرورش است، گفت: مدرسه محوری و تمرکز زدایی از جمله حرکت‌های مثبت این نهاد است، زیرا تمرکززدایی موجب خلاقیت و یادگیری بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام کشیری مهمترین نقش آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ به نسل آینده دانست و گفت: جامعه پذیری دانش آموزان از مهمترین وظایف این نهاد است.

وی در پایان آمادگی خود را جهت حضور در مدارس، گفتمان دینی و پاسخگویی و اقامه نماز اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha