کرسی ضیافت نور در علی‌آباد‌ کتول برگزار شد
کد خبر: 4087002
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

کرسی ضیافت نور در علی‌آباد‌ کتول برگزار شد

سیصد‌و هشتاد و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور با عنوان «برترین اربعین تاریخ» شامگاه، ۲۹ شهریور در مصلای امام رضا‌‍(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

علی اصغر زنگانه مدیر ضیافت نور کرسی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا از گلستان، سیصد‌و‌‌هشتاد و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت‌نور با عنوان «برترین اربعین تاریخ» شامگاه، 29 شهریورماه  در مصلای امام رضا‌‍(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

ابتدای این جلسه با زمزمه‌های دعای توسل توسط حاج علی اصغر زنگانه آغاز شد و در ادامه این جلسه قرآنی یاسین حیدری به اجرای حفظ و تلاوت آیات صفحه اول سوره صافات پرداخت.

احمدی استاد و روانشناس خانواده به بیان سبک زندگی قرآنی پرداخت و گفت: اعداد در فرهنگ‌های مختلف و مباحث آموزشی نقشی مهم دارند؛ از جمله عدد ۴۰ (اربعین) که در قرآن کریم در سوره‌های احقاف آیه ۱۵، سوره مائده آیه ۲۶، سوره بقره آیه ۵۱ و سوره اعراف آیه ۱۴۲ آمده و به ۴۰ سالگی انسان‌، ۴۰ سال آوارگی بنی‌اسرائیل‌، میقات حضرت موسی و تکمیل آن به اربعین اشاره شده است و روایت‌های بسیاری نیز بر اربعین و چله نشینی تأکید دارد و زیارت اربعین امام حسین‌(ع) یکی از مهمترین آنهاست.

در ادامه این محفل قرآنی بخشی از وصیت‌نامه شهید سنچولی از سوی مجری برنامه قرائت شد و تلاوت استاد هادی تجری از آیات ۱۴۶ تا ۱۵۷ سوره بقره و سوره کوثر پایان بخش این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha