اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج نماز در گلستان
کد خبر: 4077486
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
مدیر ستاد اقامه نماز گلستان بیان کرد:

اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج نماز در گلستان

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان از اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج نماز در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ مرداد با رویکرد جهادتبیین در گلستان خبر داد.

دهه فرهنگی ترویج نماز

قاسم محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان از اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج نماز در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ مرداد با رویکرد جهادتبیین در گلستان خبر داد.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان با بیان اینکه ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز و ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، افزود: هدف از برگزاری این طرح توجه و اهتمام به فرهنگ نماز با محوریت مساجد می‌باشد، لذا یکی از مسائل تاثیر گذار در توسعه استان، توجه به مسائل دینی و اعتقادی است که می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

محمدی نماز را نقطه اتصال تمامی مسلمانان دانست و افزود: باید مسئولین دستگاه‌های اجرایی، شخصیت‌های دانشگاهی و مقامات نظامی و انتظامی در انجام فرضیه نماز کوشا باشند و توجه داشته باشیم عمل کردن بهتر از نصیحت کردن است و نصحیت بر قشر جوان جامعه تاثیر گذاری لازم را ندارد.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان با تاکید بر اهمیت نماز در سیره اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: برپایی نماز توسط امام حسین(ع) در صحنه نبرد با دشمن در روز عاشورا نشان از اهمیت این فرضیه الهی دارد.

دبیر مجمع خیرین مسجد ساز با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف دینی، نماز و قرآن بیان کرد: بزرگترین شخصیت‌های اقتصادی و علمی جهان از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌گیرند و نیاز است ما نیز با توجه جدی به این حوزه از پتانسیل‌های آن در توسعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان آشناسازی جوانان به خصوص نسل جدید به معارف نماز و گسترش برنامه‌ها و فعالیتهای این فریضه مهم را از اهداف دیگر این طرح فرهنگی دانست و گفت: درصدد هستیم تا با اجرای این طرح اقدام موثرتری برای نشر فرهنگ نماز با همت عالمان و متفکران و آحاد مردم داشته و بتوانیم این فرضیه الهی را در جامعه نهادینه کنیم.

دبیر مجمع خیرین مسجدساز گلستان به نامگذاری این دهه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز، ۲۲مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه و دانشگاه و صدا وسیما و رسانه و اقامه نماز، ۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوّم و تمدن نوین اسلامی برنامه‌ریزی شده است.
وی ۲۶ مرداد را روز حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز در دهه فرهنگی برشمرد و گفت: نماز، ورزش و جوانان، نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی و حکومت جهانی واحد، نماز، مدرسه مکارم اخلاق و تکریم فعالان اقامه نماز، مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج به ترتیب در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ مرداد نامگذاری شده است.
دبیر مجمع خیرین مسجدساز گلستان با بیان‌اینکه مساجد نقش مهم و موثری در جذب جوانان و نوجوانان از پرتگاه خطرناک تهاجم فرهنگی می باشد، تصریح کرد: جوانان برای آن که از فتنه‌های دشمنان در امان باشند ناگزیر هستند به پناهگاه‌های امن پناه ببرند و هیچ پناهگاهی همانند مسجد که خانه خداوند است برای انسان امن نیست از این رو خانواده در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار نقش آفرین هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان تصریح کرد: انتظار داریم همه دست اندرکاران با کمک رسانه‌ها، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی در زمینه معرفی بیشتر فلسفه و آثار سازنده نماز و برگزاری این دهه فرهنگی در استان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha