متناسب بودن ترویج فرهنگ عاشورا با ذائقه جوانان
کد خبر: 4072844
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد:

متناسب بودن ترویج فرهنگ عاشورا با ذائقه جوانان

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان‌اینکه ترویج فرهنگ عاشورا باید متناسب با ذائقه جوانان باشد، تصریح کرد: امروز ما باید متناسب با شرایط زمان و بهره‌گیری از اتاق فکر، مضامین مفهومی و ماندگار به جامعه ارائه دهیم.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جلسه ستاد استانی شئون فرهنگی با موضوع ماه محرم که امروز، یکم مرداد در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: قیام امام حسین(ع) با هدف جایگزینی اسلام ناب محمدی به جای اسلام انحرافی بود.

آیت‌الله نورمفیدی به سخن امام راحل(ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است اشاره کرد وگفت: محرم و صفر اصل اساسی ماندگاری اسلام حقیقی می‌باشد و امام حسین با نهضت خود در یک مقطع زمانی اسلام را زنده نگه داشت، لذا محرم فرصتی است که عاشورا و اسلام ناب را به مردم معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان‌اینکه امروز ما باید متناسب با شرایط زمان و بهره‌گیری از اتاق فکر، مضامین مفهومی و ماندگار به جامعه ارائه دهیم، افزود: دعوت مردم و خصوصا جوانان به فرهنگ عاشورایی، به تکنیک متناسب با ذائقه جامعه اسلامی نیازمند و دارای جاذبه است.

وی با بیان‌اینکه اشعار عاشورا باید متناسب با اهداف قیام عاشورا باشد، افزود: برای اینکه بتوانیم به اهداف نهضت امام حسین(ع) نزدیک شویم باید فضای جامعه جو عاشورایی داشته باشد در حقیقت باید قیام عاشورا با حقایق زمان بسنجیم.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: آیین سنتی دسته جات و عزادرای هرساله با فرارسیدن ماه محرم ارادت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهند لذا باید اين دسته‌ها بیشتر اهداف قیام عاشورا دنبال کرده و نهضت عاشورا را به مردم معرفی کند.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه در عزاداریها باید سعی شود تا شعارهای عاشورایی زنده شود، افزود: بنابراین یکی از مسئولیت‌های تبلیغات اسلامی این است که باید تمهیداتی صورت بگیرد تا دسته‌جات و هیئت عزاداری به اهدافی که امام حسین برای آن قیام کرده است نزدیک شود.

 

 

انتهای پیام
captcha