کاهش آسیب‌های اجتماعی با عمل به آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 4068720
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بیان کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با عمل به آموزه‌های قرآنی

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی با عمل به آموزه‌های قرآنی میسر است، افزود: تقویت آموزه‌های قرآنی در کاهش جرم و بزه در جامعه تأثیر بسزایی دارد، لذا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌توان این مهم را در جامعه نهادینه کرد.

حجت الاسلام قرائی رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگانبه گزارش‌ ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام امین‌ قرائی، رئیس اوقاف و امور‌ خیریه شهرستان‌ گرگان در کارگاه آموزشی «‌نقش قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی» که به همت مؤسسه محبان ولایت مینودشت روز گذشته، 13 تیرماه در امامزاده طیب قرن‌آباد گرگان برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام به پیشگیری بیش از درمان و اصلاح اهتمام دارد و قرآن به‌‌عنوان مهمترین منبع اصلی‌ساز و کارهای معرفتی و اخلاقی را به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه کرده است.

رئیس اوقاف و امور‌ خیریه شهرستان‌ گرگان با بیان‌ اینکه هدف اصلی دشمنان از بین بردن ایمان و معرفت دینی مردم است و در این مسیر بیگانه کردن نسل جوان با آموزه‌های قرآنی را در اولویت قرار داده‌اند، تصریح کرد: تقویت و سالم سازی افراد و اجتماعات و به تعبیر قرآنی تقوای اجتماعی و فردی مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از هرگونه آسیب و انحرافات اجتماعی است.

حجت‌الاسلام قرائی با تأکید بر اهمیت اعتدال و میانه‌روی خانواده‌ها در تربیت فرزندان، بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با عمل شایسته خود در محیط خانواده، الگوی مناسبی برای فرزندان باشند و آموزه‌های دینی را قبل از رسیدن به سن تکلیف به فرزندان خود ارائه دهند.

رئیس اوقاف و امور‌خیریه شهرستان‌ گرگان تقویت باورهای دینی در خانواده را از مهمترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: تقویت آموزه‌های دینی در کاهش جرم و بزه در جامعه تأثیر بسزایی دارد، لذا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌توان این مهم را در جامعه نهادینه کرد.

وی گفت: آموزش قرآن و حتی با مقدار کمی خواندن و نگاه کردن به آیات الهی در روحیه معنوی جوانان و نوجوانان تأثیر شگرفی در برخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha