نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه با مدیران شورای قضایی گلستان برگزار شد
کد خبر: 4066765
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه با مدیران شورای قضایی گلستان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه با مدیران شورای قضایی استان با محوریت قانون‌مداری، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی امروز، 5 تیرماه در اداره کل دادگستری گلستان برگزار شد.

حیدر اسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه هم اندیشی با ائمه جمعه استانبه گزارش ایکنا از‌ گلستان، نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه با مدیران شورای قضایی استان با محوریت قانون‌مداری، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی امروز، 5 تیرماه در دادگستری کل گلستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه به بهره‌مندی دستگاه قضا از پایگاه اجتماعی ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه به‌عنوان تسهیلگر در امور آسیب اجتماعی نقش مهمی دارند و می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه قضا و افراد آسیب‌پذیر جامعه باشد.

آسیابی، قدرت بیان و بهره‌مندی از پشتوانه‌های مردمی ائمه جمعه را از مهمترین موضوعات قابل توجه در فرهنگ خود کنترلی مردم بیان کرد و افزود: این عزیزان می‌توانند با بر‌خورداری از اعتماد مردم نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایفا ‌کنند.

مدیر سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در این جلسه بیان کرد: ائمه جمعه مرجع و پناهگاه و زبان گویای مردم بوده و نقش بسیار مهم و مؤثری در گسترش صلح و سازش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام کیایی با بیان‌ اینکه ائمه جمعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و كاهش جرائم نقش ویژه‌ای دارند، گفت: روحانیان به پشتوانه اعتماد مردم و دانش فقهی نقش مهم در هدایت جامعه دارند.

همچنین؛ تسریع در لای‌روبی خلیج گرگان، ساماندهی عدالت محورانه دریافت مالیات از اصناف، عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت، مقابله با گران‌فروشی، احتکار و سرقت، مبارزه با شیوع موادمخدر، افزایش سطح احکام بازدارنده از جرائم، تشدید مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، مقابله با بدحجابی، ساماندهی اتباع خارجی، مقابله با قاچاق چوب و اهمیت به حفاظت محیط زیست و اشتغال زندانیان از مهمترین مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha