امام صادق(ع) اسوه جهادتبیین بود
کد خبر: 4059895
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

امام صادق(ع) اسوه جهادتبیین بود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه امام صادق(ع) اسوه جهاد تبیین بود، اظهار کرد: تبلیغ و تبیین و تعمق‌بخشی‌ به معارف و تبیین نظام واره امامت از ویژگی‌های شاخص حکومتی امام صادق(ع) است.

شهادت امام صادق ع

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان در مورد سیره امام صادق(ع) با اشاره به اینکه امام صادق در مبارزه با طاغوت و علم و دانش و ایجاد کارهای تشکیلاتی سرآمد بود، اظهار کرد: حقیقتا حرکت جریان‌ساز و تشکیلاتی امام صادق(ع) با محوریت مقابله با خط تحریف و بسترسازی تربیت ۴ هزار شاگرد در راستای تعالی اسلام ناب از ویژگی‌های امام صادق(ع) بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه امام صادق(ع) اسوه جهادتبیین بود، افزود: تبلیغ و تبیین و تعمق بخشی ‌ به معارف فقهی و اسلام ناب و تبیین نظام واره امامت از ویژگی‌های شاخص حکومتی امام صادق(ع) است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌اینکه ایجاد شبکه تشکیلاتی هوشمند و فراگیر در برابر خط رسانه‌ای دشمن از دیگر اقدامات حکومتی امام صادق(ع) بود، افزود: یکی دیگر از کارهایی که امام صادق(ع) بسیار به آن اهتمام داشت و برای آن تلاش کرد، بحث ایجاد وحدت میان شیعیان و دیگر فرق اسلامی بود. روایت‌های زیادی از آن حضرت در این مورد آمده است مانند این روایت که حضرت فرمودند شما شیعیان برای کسی که به او روی آورده‌اید زینت باشید و باعث زشتی و آبروریزی ما نشوید. در نماز جماعت آنها شرکت کنید و از مریض‏‏های آنان عیادت نمایید و در تشییع جنازه‏ آن‌ها حاضر شوید.

وی با بیان‌اینکه اولین و اساسی‌ترین فعالیت امام صادق(ع) در آن عصر مواجهه فکری با دشمنان شیعه و همچنین تربیت شاگردانی برای قوام دین بود، تصریح کرد: امام صادق(ع) شاگردان مخصوص خودش را هم با علوم فراوان تربیت می‌کرد. بخشی را در مسائل فقهی، بخشی را در مسائل تفسیری، بخشی را در مسائل کلامی توانست تشیع، ولایت و امامت را نجات دهد و تحریف‌ها در مباحث دینی را پاسخ داده و تفرقه‌زدایی کند.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان بیان کرد: حقیقتا امام صادق(ع) در عبودیت و تقوا و رسیدگی به نیازمندان و بذل و بخشش و در تمام شئونات اسلامی اسوه بی‌بدیل و بی‌نظیر بود و باید در مباحث تربیتی از این امام همام بیشتر بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌اینکه تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در سیره امام صادق(ع) مشهود است، تصریح کرد: باید بستری فراهم کنیم که  بتوانیم براساس منویات مقام معظم رهبری در حوزه جامعه پردازی و ایجاد شبکه تبلیغاتی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام با توجه به سیره امام صادق(ع) در مباحث تربیتی تحول آفرین باشد.

انتهای پیام
captcha