تحول اقتصادی امروز نیازمند همراهی مردم با دولت است
کد خبر: 4057948
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
علمای اهل سنت گلستان:

تحول اقتصادی امروز نیازمند همراهی مردم با دولت است

علما و روحانیون اهل‌سنت استان گلستان در پیام‌های جداگانه حمایت خود را از تحول اقتصادی دولت اعلام کردند.

حمایت علمای اهل سنت گلستان از طرح تحول اقتصادی دولتبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، علما و روحانیون اهل‌سنت استان گلستان در پیام‌های جداگانه حمایت خود را از تحول اقتصادی دولت اعلام کردند.

در پیام آنها آمده است که دولت برای تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات اقتصادی و جلوگیری از تورم و رسیدن به ثبات اقتصادی به صورت عملی وارد میدان شده است و قطعاً همراهی، همدلی و حمایت همه آحاد مردم با دولت در این زمینه لازم است.

آخوند میرزاعلی امام جمعه آق‌قلا در این‌باره گفت: اصلاحات اقتصادی اقدامی در راستای مصالح نظام و مردم است و دولت برای تحقق منافع مردم، رسیدن به ثبات اقتصادی با اجرای طرح یارانه به صورت عملی وارد میدان شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم و رسانه‌ها باید مراقب بوده تا بلندگوی دشمن نباشند، ادامه داد: رسانه‌های بیگانه نشان داده‌اند هیچگاه خیرخواه ملت ایران نبوده‌اند.

آخوند میرزاعلی بیان کرد: کسب رضایت مردم برای هر حکومتی واجب است و مردم صاحب حکومت هستند و مسئولان، خادم مردم هستند و درد و رنج آنان درد و رنج مسئولان است.

آخوند آدینه امام جمعه پیشکمر کلاله در این رابطه گفت: مردم با اعتماد به دولت، در اجرای طرح اقتصادی پیش رو مسئولان را همراهی کنند تا نتیجه این طرح به همه افراد جامعه باز گردد. اوضاع به وجود آمده دولت راهگشا خواهد بود و قطعاً عاقبت خوبی را برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد. مردم به دولت در طرح اقتصادی پیش رو اعتماد داشته باشند.

وی با تأکید براینکه، جوانان فریب فضای مسموم رسانه‌ای دشمن را نخورند، افزود: کسانی که با اجرای طرح هدفندسازی یارانه‌ها منافعشان در خطر است، در فضای مجازی علیه اقدام عدالت‌آمیز دولت به شدت کار می‌کنند.

آخوند فرهمند، مدرس علوم دینی و کارشناس فرق و مذاهب شهر فراغی نیز در این رابطه، گفت: هدف دولت از اجرای این طرح قطع دست سودجویان و واسطه‌ها است و از مسئولان درخواست می‌کنم که نظارت مستمر و دقیق‌تر بر این طرح اقتصادی داشته باشند تا عده‌ای فرصت سوء استفاده نداشته باشند.

مدرس علوم دینی و کارشناس فرق و مذاهب شهر‌فراغی با اشاره به اینکه، متأسفانه برخی در تلاش هستند که از طریق فضای مجازی جامعه را به سمت آشفتگی و هرج و مرج هدایت کنند، افزود: تبلیغات گسترده دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و همچنین سوء استفاده آنان و کینه توزان از برنامه اقتصادی دولت است.

آخوند خوجملی، امام جمعه نگین‌شهر و دستیار استاندار در امور اهل‌سنت نیز با اعلام حمایت از طرح اقتصادی دولت گفت: هدف و مقصد از این طرح اقتصادی کوتاه شدن دست افراد سودجو و سواستفاده کنندگان است و سود و منفعت آن به صورت مستقیم به خود مردم نفوذ کند.

امام جمعه نگین‌شهر با بیان‌اینکه، نیت، خدمت‌کردن به مردم است، افزود: یکی از اهداف دیگر این طرح اقتصادی این است که حق به حق‌دار برسد.

آخوند صفری، امام جمعه شهر فراغی نیز با تأکید بر همدلی دولت و ملت برای موفقیت در این طرح بیان کرد: تحول اقتصادی امروز اقدام ارزشمندی است و اجرای هدفمند آن نیازمند کمک و همراهی مردم با دولت است. در این ایام برنامه‌های جدیدی در حوزه اقتصاد نظام اسلامی در حال اجرا است و باید آن را مدیریت کرد.

امام جمعه شهر فراغی با بیان‌اینکه تلاش دولت برای جلب رضایت مردم است، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند باعث ایجاد تفرقه و مشکل برای کشور شود، بنابراین می‌طلبد دولت و مردم در همه بخش‌ها به ویژه بحث اقتصادی حامی هم باشند.

آخوند سخندان، کارشناس علوم دینی بندر‌ترکمن نیز ضمن ابراز خرسندی و حمایت از طرح اقتصادی دولت گفت: این طرح باعث تنظیم بازار و شناسایی افراد سودجو می‌شود.

وی افزود: لازم است در راستای گرانی‌های اخیر، فروشندگان و تأمین‌کنندگان اقلام پرمصرف انصاف را رعایت کنند و جلوی سواستفاده افراد سودجو را بگیرند. زیرا انصراف از ارکان بنیادین دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

کارشناس علوم دینی بندر ترکمن با اشاره به اینکه مردم نیز مصرف و خرید خود را رعایت، کنترل و مدیریت کنند، افزود: مردم نگران نباشند. قحطی صورت نخواهد گرفت و اقلام به وفور در بازار عرضه خواهد شد. از مسئولین درخواست می‌کنم در راستای تنظیم بازار و کوتاه کردن دست سودجویان اقدام کنند و با جریمه و برخورد با آنها، دیگر نتوانند گران‌فروشی و‌سو استفاده کنند.

آخوند عبدالرحمان کر، امام جمعه بندر‌ترکمن در این رابطه گفت: طرح جدید اقتصادی دولت به فرمایش مقام معظم رهبری طرح بزرگی است که لازم است همه از آن حمایت کنند.

امام جمعه بندر ترکمن با بیان‌اینکه آنچه قابل توجه است، این است که حال عموم مردم خصوصاً قشر ضعیف جامعه در نظرگرفته شود و نظارت جدی بر بازار و قیمت‌ها انجام شود، افزود: اقلام ضروری و خوراکی مردم به وفور در بازار یافت شود، اینگونه راحت جلوی احتکار و سودجویی گرفته خواهد شد.

آخوند نیاز قلیچ حنفی، مدرس علوم دینی سیمین‌شهر نیز در این خصوص گفت: دولت‌ها در راستای خدمت‌رسانی به ملت موظفند قوانین و ضوابط گذشته را اصلاح کنند و ایده‌های نوین ارائه دهند، طرح جدید اقتصادی دولت و هدفمندی یارانه‌ها جهت برقراری عدالت اجتماعی و رفاه عمومی و توزیع عادلانه درآمدها ایجاد شده است.

وی با بیان‌اینکه در صورت موفقیت این طرح ان شاءالله دست سودجویان و رانت خوارها از منابع ارزی این ملت کوتاه شده و سود آن به نفع مردم تمام خواهد شد، تصریح کرد: نباید از تبلیغات دشمن در فضای مجازی نسبت به این طرح متأثر شد و با نگرانی از معیشت، تشنج در جامعه ایجاد کرد. چون دشمن همیشه در پی تحریم و تحقیر ملت بزرگ ایران بوده است. به فضل خداوندمنان، منابع طبیعی بی‌شماری به مردم ایران عنایت شده است، که دیگر ملت‌ها از آن محرومند، لذا نباید نگران قحطی و کمبودکالاها بود‌.

باید همه ما به خداوند منان توکل کنیم. خدایی که رزق ما را در بطن مادر نوشته، در هر شرایط به همه اهل ایران رزق مضاعف خواهد داد، به شرطی که ما با خداوند منان صادق بوده و پایبند فرائض و واجبات باشیم و به وظیفه خود در قبال ملت عمل بکنیم.

انتهای پیام
captcha