مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی جهاد‌ تبیین باشد
کد خبر: 4057701
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی جهاد‌ تبیین باشد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ‌گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی جهاد‌ تبیین است، گفت: آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

انتخابات شوراهای هئیات مذهبی گلستان جمعه 30 اردیبهشتبه گزارش ایکنا از‌ گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون‌ فرهنگی تبلیغات اسلامی ‌گلستان امروز 27 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی جهاد‌ تبیین است، افزود: ششمین دوره انتخابات شورای‌های هیئات مذهبی جمعه 30 اردیبهشت با حضور رؤسای هیئات مذهبی استان گلستان در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ‌گلستان بیان کرد: تشکل‌های دینی و مذهبی از جمله نیروهای مستعد و دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی هستند و در عرصه‌های مختلف به ویژه از قیام 1342 تاکنون در راستای بسط ارزش‌ها و دفاع از حریم امامت و ولایت با تأسی از قیام عاشورا نقش‌آفرین بودند.

حجت‌الاسلام دیلمی بهره‌برداری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را از  وظایف شورای هیات‌های مذهبی دانست و ادامه داد: تشکیل جلسات ماهانه، رصد و رسیدگی به مسائل و انتقال مشکلات هیات‌ها به سازمان و ارائه گزارش ماهانه از فعالیت‌ها و بازرسی‌های به عمل آمده از جمله وظایف شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گرگان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ‌گلستان با بیان‌ اینکه یکی از مسئولیت‌های سازمان تبلیغات سازماندهی، رهبری و راهبری و خدمت گزاری به هیئات مذهبی به عنوان یک مجموعه فاخر دینی و مذهبی است، افزود: از مباحث مهمی که در قامت راهبری این مجموعه فاخر دینی و مذهبی بر عهده تبلیغات اسلامی قرار دارد تشکیل نهاد تخصصی و میان تخصصی شورای هیئات مذهبی در سطح شهرستان، استان و ستاد مرکزی است.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان‌ اینکه 170 نفر داوطلب در انتخابات شورای هیئات مذهبی شرکت کردند، افزود: انتخابات شورای هیئات مذهبی ابتدا در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و اعضای منتخب در شهرستان‌ها به استان‌ها و بعد به مرکز معرفی و با حضور 31 نفر ستاد مرکزی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام دیلمی از خدمت‌رسانی بیش از یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: اصلی‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت، احیای فرهنگ غنی عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است، اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

انتهای پیام
captcha