بانوان طلبه‌؛ پرچمدار تقریب و وحدت اسلامی
کد خبر: 4057663
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس بیان کرد:

بانوان طلبه‌؛ پرچمدار تقریب و وحدت اسلامی

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر نقش بانوان درحفظ وحدت در محیط خانه و اجتماع جایگاه بانوان را ممتاز و پیشگام در این عرصه دانست و گفت: بانوان طلبه پرچمدار در عرصه تقریب و وحدت اسلامی هستند، لذا در طول تاریخ همیشه وحدت و همگرایی باعث پیشرفت جامعه و تفرقه و اختلاف مایه فروپاشی تمدن‌ها و ویرانی آن بوده است.

بیارجمندی سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از‌ گلستان، حسن‌ بیارجمندی، سرپرست دانشگاه‌ مذاهب اسلامی‌‌ گنبد‌کاووس امروز 27 اردیبهشت در جمع بانوان طلبه مدرسه علوم دینی ام‌الابرار آق‌قلا با اشاره به راهبردهای تحقق وحدت اسلامی و نقش بانوان در این عرصه، اظهار کرد: باید منابع مورد نیاز در بحث علمی، مطالعاتی و ضرورت‌هایی که در متن جامعه وجود دارد را برای تحقق وحدت شناخت و تشریح کرد و در عرصه‌های مختلف جامعه جاری کرد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی‌ گنبد‌کاووس با بیان‌اینکه اگر نقش زن در جامعه به خوبی ایفا شود، وحدت اسلامی تقویت می‌شود، تصریح کرد: زنان متولیان تربیت درست خانواده هستند که این تعریف به جهت قدرت و اقتدار آنان در نظرگرفته شده است.  

بیارجمندی با تاکید بر نقش بانوان درحفظ وحدت در محیط خانه و اجتماع جایگاه بانوان را ممتاز و پیشگام در این عرصه دانست و گفت: بانوان طلبه پرچمدار در عرصه تقریب و وحدت اسلامی هستند، لذا در طول تاریخ همیشه وحدت و همگرایی باعث پیشرفت جامعه و تفرقه و اختلاف مایه فروپاشی تمدن‌ها و ویرانی آن بوده است.

دستیار استاندار گلستان در امور اقوام و مذاهب به نقش بانوان ایرانی مسلمان در جریان نهضت امام خمینی‌(ره) همچنین ۸سال دفاع مقدس و نیز دوران آبادانی کشور اشاره کرد و خطاب به بانوان طلبه گفت: شما طلبه‌های خواهر اهل‌سنت علاوه بر تحصیل باید در عرصه‌های گام دوم انقلاب پیشگام بوده و با حضور فعالانه در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی نمایید.

بیارجمندی با بیان‌اینکه اگر جامعه اسلامی با تمام افراد از زنان و مردان برای حفظ دستاوردهای دین مبین اسلام تلاش کنند، شاهد اقتدار و سربلندی جامعه اسلامی‌خواهیم بود، افزود: اگر جامعه اسلامی نسبت به مقوله‌های ارزشی، شعائر و دستاورد‌ها، بی‌تفاوت باشد، امکان دارد دچار آسیب‌های بیشتر و جدی‌تری شود.

 در پایان سرپرست دانشگاه مذاهب‌اسلامی‌ گنبد‌کاووس ضمن بازدید از حوزه علمیه ام‌الابرار آق‌قلا با مدیر این حوزه گفت وگو  انجام داد و گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دانشگاه مذاهب اسلامی ارائه نمود و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

 

انتهای پیام
captcha