عید فطر؛ پاداش یک ماه مراقبت از نفس و ترگ گناه
کد خبر: 4054446
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

عید فطر؛ پاداش یک ماه مراقبت از نفس و ترگ گناه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه عید فطر، عید اطاعت و بندگی مؤمنان است، گفت: در ماه رمضان انسان با روزه‌داری و ترک گناه به فطرت پاک خود نزدیک شده و در واقع در روز عید فطر پاداش یک ماه مراقبت از نفس و ترک گناه به انسان داده می‌شود.

عید فطر حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید‌فطر گفت: روز عید فطر در اسلام، روز مقدس و از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود که در اکثر کشورهای اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی‌ گلستان بزرگترین دستاورد ماه‌ رمضان خودسازی دانست و گفت: امیدوارم در آغازین ماه رمضان قرن‌ جدید خودسازی مقدمه جامعه‌سازی و آرمان‌گرایی و عدالت باشد و منجر به تحقق تمدن نوین اسلامی شود.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌ اینکه انسان با یک‌ ماه بندگی که با عبادت، روزه‌داری و دعا و مناجات به خداوند نزدیک شده و توشه‌ای برای آخرت ذخیره می‌کند، افزود: در ماه رمضان انسان با روزه‌داری و ترک گناه به فطرت پاک خود نزدیک شده و در واقع در روز عید فطر پاداش یک ماه مراقبت از نفس و ترک گناه به انسان داده می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه عید‌فطر دستاوردهای فردی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی دارد، افزود: دستاورد فردی همان تقواست؛ در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در قالب نماز عید فطر را به همراه داشته و در حوزه اقتصادی نیز خداوند متعال در کنار سایر واجبات، بحث زکات فطره را نیز بر مسلمانان واجب کرده است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه زکات عید‌فطر، کامل‌کننده اعمال عبادی انسان در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: زکات همانند روزه‌ رمضان واجب بوده و علت آن نیز حمایت از محرومان جامعه است؛ البته باید همواره به فکر یتیمان و نیازمندان باشیم و وظیفه مسلمان، در جامعه اسلامی داشتن احساس تکلیف نسبت به نیازمندان بوده و دین اسلام نیز در قالب زکات‌های واجب، مستحبی و... در این رابطه تأکید کرده است.

وی با بیان‌اینکه عید‌فطر عید وحدت، اتحاد و همبستگی است، افزود: با همت مبلغین و شبکه‌های تبلیغی استان نماز عید فطر امسال در همه محلات،مساجد و اماکن مقدسه استان با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha