شب قدر، شب اثبات امامت و ولایت است
کد خبر: 4051814
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

شب قدر، شب اثبات امامت و ولایت است

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان گفت: شب قدر، شب اثبات امامت و ولایت است و براساس نصوص دینی و تفاسیر مختلف مقدرات اصلی در شب قدر به امام زمان(عج)عرضه می‌شود

شهادت امام علی ع

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: ماه رمضان، ماه توبه و تضرع و رجوع به خداوند بوده لذا بهره‌مندی از این ماه بستری برای ایجاد تحولات فردی و پالایش اندیشه و انگیزش در رفتار اجتماعی در انسان فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان با بیان اينکه ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج معارف دینی و رسیدن به یک اراده جمعی و مناسک توحیدی و اجتماعی است، تصریح کرد: پرفضیلت ترین روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان لیالی قدراست طبق آیات و احادیث شب قدر شب پرفضیلتی است و مقدرات یک ساله انسان براساس سیره زندگی او نوشته می‌شود شب تهجد، تضرع و استغفار و مناجات با خدا و شب عروج انسان و اتصال آن به ملائکه است احیا در این شب‌ها سنت الهی است و قدر و منزلت آن از هزار ماه بالاتر است.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه شب قدر، شب اثبات امامت و ولایت است، تصریح کرد: براساس نصوص دینی و تفاسیر مختلف مقدرات اصلی در شب قدر به امام زمان(عج)عرضه می‌شود و براین اساس امام باقر(ع) می‌فرماید: هر آینه در شب قدر امور هرسال برولی خدا نازل می‌شود و آن چه که خداوند در صلاح بندگان باشد توسط ولی خدا به مومنین عرضه می‌کند.

معاون تبلیغات گلستان در بیان شخصیت با عظمت امام علی(ع) با استناد به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بیان کرد: امام علی(ع) در دفاع از اسلام و همراهی با پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌های مختلف اعم از جنگ اُحد، خندق، خیبر و …حضور داشت و ایشان در در دفاع از اسلام ناب رضای الهی در نظر می‌گرفت و آن چیزی که به نفع اسلام بود عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام دیلمی در ادامه افزود: یکی از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین(ع) در منظومه فکری مقام معظم رهبری، عبارت است از چشم‌پوشی از خود، قربانی کردن هوای نفس و منیّت‌ها در مقابل تکلیف الهی است که تمام ماجراهای بزرگ زندگی امیرالمؤمنین(ع) حول این محور قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان طبق منویات مقام معظم رهبری صداقت و صراحت از دیگر صفات بارز مولای متقیان اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین، مظهر تقوا، امانت داری، صدق و صراحت و همچنین سیاستمدار و رئیس دنیای اسلام بود، اما سیاستمداری امام علی(ع) باعث نمی‌شد که از جاده‌ صداقت و صراحت کنار رود به خاطرهمین است که گفتار و رفتار او در طول تاریخ مثل نورافکنی برای زبدگان و نخبگان فکری عالم درخشیده است.

وی با بیان اینکه عدالت امیرالمومنین در همه ابعاد فردی و اجتماعی فراگیر بود، گفت: امیرالمومنین(ع) به عنوان یک پدر، پدری حکیم، مهربان و دلسوز برای فرزندانش همسری وفادار و دارای مسئولیت بود. همچنین ایشان امامی عادل و مربی جامعه بود.

















انتهای پیام
captcha