مسئولان باید در تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 4049631
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

مسئولان باید در تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برنامه‌ریزی کنند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مسئولان باید در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با برنامه‌ریزی و تعهد وارد میدان شوند و از این بودجه که دولت در نظر گرفته استفاده کنند و اقدامات آنها نباید تنها بهانه برای گرفتن تسهیلات باشد که این سودی نخواهد داشت.

مآیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه به خطبه ۱۸۶ نهج‌البلاغه از امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در این خطبه خداشناسی، معرفت و توحید را بیان می‌کند و می‌فرماید خداوند امور اضداد را آفرید و این نشان می‌دهد که خداوند دومی و ضد ندارد و ذات مقدس خداوند نامحدود است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه بردباری باعث می‌شود که عیب‌های انسان آشکار نشود، افزود: انسان‌های از خود راضی مورد خشم و غضب مردم هستند و در روایات آمده که تواضع باعث بلند مرتبه‌ای انسان شده و کسی که تکبر می‌کند مورد غضب خدا بوده و خدا او را زمین می‌زند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه بزرگی است و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان واجب است و کسی که روزه نمی‌گیرد یک گناه شخصی انجام داده و کسی که در ملأ عام روزه خواری می‌کند این امر بی احترامی به مقدسات محسوب شده و گناه کسی که درملأ عام روزه خواری می‌کند صد برابر کسی است که روزه نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: عمل روزه خواری در ملأ عام باعث تحریک احساسات متدینین و مسلمانان می‌شود و ممکن است اقداماتی صورت گیرد که نشود جلوی آن را گرفت.

امام جمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن روز ارتش گفت: جایگاه ارتش و سپاه بسیار بلند و ستودنی است و امروزه به همت نیروهای ارتش و سپاه در منطقه با به جایگاه رفیعی رسیدیم که نباید اقدامات این نیروها را در آرامش کشور نادیده بگیریم.

امام جمعه گرگان به بیانات مقام معظم در مورد نیروهای ارتش و سپاه اشاره کرد و گفت: تا می‌توانند خود را قوی کنند و فرمودند ما کشوری نیستیم که دیگران را تهدید کنیم ولی تا می‌توانیم باید در برابر ابرقدرت‌ها مجهز باشیم.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به افشا کردن نام ابر بدهکاران بانکی بیان کرد: اعلام کردن نام آنها به تنهایی فایده‌ای ندارد بلکه باید کسانی را هم که با این ابر بدهکاران در گرفتن تسهیلات این افراد را همیاری و کمک کردند دستگیر و مجازات شوند زیرا همه اینها به جامعه و کشور خیانت کردند.

امام جمعه گرگان به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری برنامه ریزی، نقد منصفانه و گره نزدن مشکلات به مذاکرات را تاکید کردند و بیان کردند همه مسئولان باید به طور جدی در حل مشکلات مردم به میدان عمل بیایند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اينکه برنامه‌ریزی در کشور باید به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، تصریح کرد: کشاورزی ما دانش‌بنیان نیست و به صورت سنتی اداره می‌شود و همین روش امروزی باعث هدر رفت آب و ویران شدن خاک می‌شود در صورتی که اگر با دانش‌بنیان شدن کشاورزی جلو برود، آب و خاک حفظ شده و درآمد کشاورزان پنج برابر می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه مسئولان باید در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید با برنامه ریزی و متعهدانه وارد میدان شوند و از این بودجه که دولت در نظر گرفته استفاده کنند و اقدامات آنها نباید تنها بهانه برای گرفتن تسهیلات باشد که این سودی نخواهد داشت.

وی به مسائل مربوط به فلسطین اشغالی و زخمی شدن ۱۳ فلسطینی به دست صهیونیست اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین هنوز تمام نشده و این مسائل وقتی تمام می‌شود که دنیا بفهمد که با زور نباید به دنبال حق کشی باشد.

انتهای پیام
captcha