مردم در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند
کد خبر: 4046026
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
امام جمعه گرگان:

مردم در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند

نماینده ولی فقیه در گرگان گفت: طبیعت و جنگل‌ها و مراتع سرسبز و زیبا از نعمت‌های خداوند است و مردم باید در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امام علی(ع) در مورد صفات خدا و اسما حسنی مطالبی فرمودند که خداوند در زمان قرار نمی‌گیرد و زمان برای بندگان است و خداوند خالق زمان است و وجودی که خالق زمان باشد در زمان قرار نمی‌گیرد. وجود این عالم به مسبوق به عدم است و اما وجود خداوند اینطور نیست امام علی(ع) می‌فرماید  خداوند عدم ندارد و وجود انسان هم اول دارد و هم آخر یعنی یک روزی در این دنیا آمدیم و یک روزی از دنیا می‌رویم اما خداوند هو اول و آخر بوده و خداوند ازلی و ابدی است.

وی به سخنان امام علی(ع) در مورد فاش نکردن اسرار اظهار کرد: آدم‌های عاقل هیچ وقت آثارشان را فاش نمی‌کنند و سینه انسان‌های عاقل صندوقچه اسرار است و این نشان دهنده یک درس اخلاقی است که باید مؤمنین به آن آگاه باشند و اسرار خود را به انسان‌هایی که اعتمادی به آنها نیست فاش نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: در چنین روزی رهبر فقید انقلاب اسلامی، پایه‌های این‌ نظام را بنا کرد و مردم در آن رفراندوم بیش از ۹۸ درصد رای مثبت دادند.

نماینده ولی فقیه به ۱۳ فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و گفت: طبیعت و جنگل‌ها و مراتع سرسبز و زیبا از نعمت‌های خداوند است و باید ضمن تشکر و قدردانی از این نعمت، آن را حفاظت کرده و آن را از بین نبریم.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اينکه همه ما به باید حق منابع طبیعی را به جا بیاوریم، تصریح کرد: آب، خاک و هوا بر ما یک حقی دارند و بی‌دلیل نمی‌توان هوا را آلوده و خاک را از بین بُرد و آب را بی‌رویه مصرف کرد.

امام‌ جمعه گرگان همچنین به ۱۸ فروردین روز بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: بهداشت یعنی بهتر نگه داشتن جسم و روح و این موضوع مورد تأکید بهداشت جهانی است اما این موضوع در منابع اسلامی ما بوده اما باید بدانیم که جسم هم نعمت خداوند است و ما باید از جسم خود مراقبت کرده لذا باید کارشناسان تغذیه برای گروه سنی مختلف با راهکارهای مناسب در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: بدن انسان در کنار خوردن و تغذیه مناسب باید تحرک لازم را داشته باشد اما برخی این موارد را رعایت نکرده و عامل مریضی‌های مختلف و بیماری می‌شوند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین در ادامه بر آماده شدن برای ورود به ماه رمضان توصیه و تاکید کرد که اگر از فردی کینه‌ای دارید آن‌ را از دل بیرون کنید و اگر گناهی در دل دارید، قبل از ماه رمضان توبه و دل را پاک و آماده ورود به این ماه کنید.

انتهای پیام
captcha