برگزاری جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های نیمه شعبان
کد خبر: 4041905
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

برگزاری جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های نیمه شعبان

جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و نیمه شعبان با حضور کارشناسان فرهنگی ادارات و مؤسسات مختلف امروز ۱۹ اسفندماه در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و نیمه شعبان، که با حضور کارشناسان فرهنگی ادارات و موسسات مختلف که امروز ۱۹ اسفندماه در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: یکی از باورهای مذهبی ما ظهور ولی عصر(عج) و موضوع مهدویت است و این از وعده‌های تخلف ناپذیرالهی و به نوعی علم سرافراز خداوند برروی زمین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ظهور ولی عصر(عج) طلوع خورشید حق و عدالت تضمینی بر وعده و سنت الهی است، افزود: براساس نصوص دینی تحقق ظهور دفعی نیست بلکه تدریجی است و بشر باید زمینه ساز تحقق این وعده الهی باشد، لذا باید واژه انتظار که امید آفرین و حرکت عمومی جامعه برای تحقق این وعده الهی است تبیین شود.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه تحقق واژه انتظار الزاماتی دارد که که حرکت با سوی مطلوب را فراهم می کند، افزود: زندگی امروز بشر مغلوب استکبار در عرصه حکمرانی بوده و برای اینکه انسان به اهداف خود برسد باید الزامات عرصه انتظار اعم از امید به آینده و تحقق تمدن نوین اسلامی تبیین شود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات کلید واژه انتظار این است که باید خود را برای تحقق تمدن نوین اسلامی آماده کنیم، افزود: تحقق حاکمیت الهی و دینی بدون داشتن مؤلفه‌های قدرت امکان‌پذیر نیست، لذا توحید الهی و نشر حاکمیت الهی هم بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست چون دین از سیاست جدا نیست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مهدویت یکی از مؤلفه‌های مشترک همه ادیان است، افزود: در همه ادیان به ظهور منجی عالم بشریت نوید دادند و اگر ظهور منجی ایجاد نشود رسالت انبیا ناتمام می‌باشد و این خلاف وعده‌های الهی است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی بسترساز تحقق ظهور ولی عصر (عج) است، تصریح کرد: تحقق جامعه اسلامی و حدوث انقلاب زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است، لذا دشمنان اسلام درصدد هستند که با القا شبهات و به دنبال آن قطع زنجیره تواصی امید آفرینی در مردم را از بین ببرند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با منویات مقام معظم رهبری در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروزه باید متولیان حوزه فرهنگی و نخبگان جامعه با بصیرت افزایی و امید آفرینی  جهاد تبیین و کلید واژه انتظار را برای به وجود آمدن حدوث انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی همت کنند.

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: به همت تشکل‌های دینی، روحانیون و مساجد بیش از ۱۱۰ برنامه اعم از نشست‌های گفتمانی، نهضت مواسات و پویش و راه‌اندازی کاروان شادی، برگزاری مسابقات در محلات در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha