صحیفه سجادیه گنجینه عظیم الهی در کسب معرفت است
کد خبر: 4041361
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
امام جمعه گنبد کاووس:

صحیفه سجادیه گنجینه عظیم الهی در کسب معرفت است

امام جمعه گنبد‌کاووس گفت: در صحیفه سجادیه مباحث بسیاری در جهت معرفت‌شناسی، اصول اعتقادات، حقایق علمی بیان شده که انسان با خواندن آن به بسیاری از مجهولات ذهنی خود می‌رسد، لذا شناخت این کتاب به عنوان گنجینه عظیم الهی در کسب معرفت ضروری است.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام ترابی، امام جمعه گنبد‌کاووس در نخستین آئین صحیفه‌خوانی که‌ با حضور مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان و معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان و برخی مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت شامگاه، 16 اسفندماه در حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد‌کاووس برگزار شد، گفت: صحیفه سجادیه، یکی از آثار مکتوب ائمه‌(ع) است که در میان علما و بزرگان به «اخت‌ القرآن»، «انجیل اهل بیت(ع)» و «زبور آل محمد(ص)» مشهور است.

وی با بیان اینکه براساس روایت امام صادق(ع) کتاب صحیفه توسط امامزاده یحیی بن زید(ع) که از نوادگان آن حضرت است، برای نخستین بار به ایران آورده شده است، افزود: باید وجود مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) را به عنوان یک شهر تاریخی، مذهبی و صحیفه‌خوانی به دیگران معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه صحیفه سجادیه بیانگر کمال معرفت و ایمان عمیق امام سجاد‌(ع) نسبت به خدای تعالی است، تصریح کرد: دعاهایی که از این امام همام در کتاب صحیفه سجادیه آمده از بهترین و برترین دعاها یک بنده نسبت به خداوند است، لذا باید از این گنجینه عظیم الهی برای کسب معارف‌الهی و شناخت حقایق الهی استفاده کنیم.

امام جمعه گنبد‌کاووس در پایان در مورد محجور‌ بودن دعاهای صحیفه در مراسم‌های مذهبی، گفت: در صحیفه سجادیه مباحث بسیاری در جهت معرفت‌شناسی، اصول اعتقادات، حقایق علمی بیان شده که انسان با خواندن آن به بسیاری از مجهولات ذهنی خود می‌رسد، لذا باید سعی شود از صحیفه سجادیه برای شناخت و توسعه هر چه بیشتر این کتاب در جامعه تلاش شود.

همچنین در این مراسم علاوه بر آیین صحیفه‌خوانی در شب‌ ولادت حضرت امام سجاد‌(ع) توسط خدام امامزاده یحیی بن زید‌(ع)، از عوامل برگزاری نخستین گنگره ملی این امام‌زاده با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha