تزریق دز سوم واکسن برای همه کارکنان دستگاه‌ها الزامی است
کد خبر: 4039048
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

تزریق دز سوم واکسن برای همه کارکنان دستگاه‌ها الزامی است

استاندار گلستان اظهار کرد: تزریق دز سوم واکسن برای همه کارکنان دستگاه‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی و غیره الزامی است و در صورت عدم همراهی مدیران باید مانع از حضور کارمندان با استفاده از اهرم قانونی شوند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان روز گذشته هفتم اسفندماه در نود‌ و‌ دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: اخذ QR کد برای فعالیت تمامی اصناف الزامی است و باید رتبه استان ارتقا یابد.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷۸ دز واکسن تزریق شده است که در این میان بیش از ۹۲ درصد واجدین شرایط استان دز اول، ۸۰ درصد دز دوم و ۲۷.۸ درصد هر ۳ دز  واکسن را دریافت کرده‌اند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۲ شهرستان رامیان و مراوه‌تپه در وضعیت زرد، ۷ شهرستان گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر‌، آق‌قلا، علی‌آباد‌کتول، کردکوی و کلاله در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بندرگز، ترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز قرار دارند.

زنگانه اظهارکرد: مدارس در هفته جاری به‌صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری بر اساس رنگ‌بندی خواهند بود ولی براساس گزارشات شهرستان‌ها پنج‌شنبه هر هفته، برای هفته پیش رو از سوی سخنگوی ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز تردد خودروهای شخصی ناقض قوانین کرونایی از جمله کسانی که هر سه دز واکسن را تزریق نکرده‌اند، مشمول جریمه خواهد شد و نیاز است مردم شریف استان همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان گفت: اجرای دقیق و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در اماکن اقامتی زیرنظر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش در ایام نوروز الزامی است و کمیته‌های نظارتی باید بطور کامل نظارت داشته باشند.

زنگانه بیان‌کرد: استان باید در پوشش رعایت پروتکل‌ها به بالای ۸۵ برسد، پوشش واکسیناسیون در دز اول باید به بالای ۹۵ درصد، دز دوم باید به بالای ۸۵ درصد و  دز سوم استان باید با استفاده از توان همگانی و پیگیری‌های خانه به خانه به بالای ۴۰ درصد برسد.

وی گفت: سرپرست روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری گلستان به عنوان سخنگوی این ستاد آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را اطلاع رسانی خواهد کرد. بازارچه‌های صنایع دستی و جشنواره‌های نوروزی شهری و روستایی براساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حداقل جمعیت برگزار خواهد شد.

تعدادی از کمیته‌ها و فرمانداران به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha