راه‌اندازی پویش «رجبیون» در گلستان
کد خبر: 4036192
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
همزمان با ولادت امام علی(ع)

راه‌اندازی پویش «رجبیون» در گلستان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان از راه‌اندازی پویش «رجبیون» از ولادت امام علی‌(ع) تا نیمه شعبان در گلستان خبر داد.

حجت الاسلام رضا دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستانحجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان با تأکید بر اینکه تشکل‌های دینی همواره در مدیریت بحران‌ها و به‌ویژه در مقابله با کرونا، نقش‌آفرین و‌ محور بوده‌اند، افزود: استمرار نهضت‌ مواسات، ختم قرآن، ادعیه‌خوانی، نذر فرهنگی، نذر‌خون، آزادسازی زندانیان غیر عمد و غیره از سالروز ولادت امام علی‌(ع)‌ تا نیمه شعبان تحت عنوان پویش رجبیون در استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، اعتکاف، یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و انسان در این ایام با قرارگرفتن در مسجد و انجام کارهای عبادی وسیله تقرب به خداوند را فراهم کرده و باعث‌ بالارفتن کمالات روحی در انسان می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان گفت: با توجه به شرائط حاد کشور و سیر صعودی شیوع ویروس کرونا به‌ویژه سویه امیکرون در استان و قرمز شدن اکثر شهرستان‌ها، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف تابع تصمیم مجوز ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان است و این تبعیت از تصمیم ستاد مقابله با کرونا بر همگان بر‌اساس تأکید مقام عظمای ولایت یک تکلیف همگانی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: مؤمنین می‌توانند برای بهره‌مندی از فیوضات ایام‌البیض و انجام اعمال ام‌داوود در پویش سراسری فرصت انس، شرکت کنند و اعمال را در منزل به جا آورند.

دیلمی تصریح‌ کرد: مومنین می‌توانند در منازل خود اعمالی مانند روزه‌‌گرفتن در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب، تلاوت قرآن و تهجد و مناجات‌ به درگاه خداوند و انجام اعمال ام‌داود در روز ۱۵ رجب، را تحت پویش فرصت انس انجام دهند.

وی در ادامه به نامگذاری روز پدر در سالروز ولادت حضرت‌علی‌(ع) اشاره کرد و گفت: بر‌اساس نصوص دینی، پیامبر اعظم‌(ص) در روایتی می‌فرمانید که «من و علی(ع) پدران این امت هستیم»، لذا یکی از دلایل این نامگذاری فاخر و شایسته، توجه به این جایگاه مهم و با عظمت و همچنین تکریم و تعظیم مقام پدر در کانون خانواده می‌باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به جایگاه پدر و شأن و منزلت‌ او در تعالی کانون مقدس خانواده اشاره کرد و افزود: در اسلام، پدر، رکن مهم تعالی، انسجام، تربیت و تحکیم و صلابت‌ خانواده است، لذا مسیر تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی بدون داشتن خانواده مطلوب محقق نمی‌شود و پدر و جایگاه او در تحقق این مطلوبیت و تعالی بسیار مهم و نقش‌آفرین است.

انتهای پیام
captcha