امامزاده یحیی بن زید (ع)؛ نماد ظلم‌ستیزی
کد خبر: 4031159
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد:

امامزاده یحیی بن زید (ع)؛ نماد ظلم‌ستیزی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه علاقه شیعه و اهل تسنن به حضرت یحیی بن زید (ع)، مثال زدنی است، گفت: این بزرگوار که از نوادگان امام زین العابدین (ع) هستند، نماد ظلم ستیزی به شمار می روند.

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم شامگاه ۴ بهمن ماه در آیین اختتامیه کنگره ملی یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس گفت: امامزادگان، پایگاه فرهنگ سازی و حرکت‌های اجتماعی هستند وهر جا که امامزاده‌ای باشد، آنجا کانون فرهنگ است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خدای متعال در سه سوره به پیامبر اسلام (ص) تسلی داد که ازجمله آن‌ها سوره مبارکه کوثر است، تصریح کرد: خداوند در سوره مبارکه کوثر به پیامبر (ص)بشارت خیرکثیر را داد و این نشان می دهد که همه فرزندان و منسوبان حضرت فاطمه (س) ازجمله یحی بن زید (ع) منشأ خیر و برکت هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با قدردانی از برگزاری چنین کنگره باشکوه در پاسداشت یحیی بن زید (ع)، اظهار کرد: علاقه شیعه و اهل تسنن به این امامزاده عالم، مجاهد و شهید، مثال زدنی است. یحیی بن زید (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) نماد ظلم ستیزی است و از ایشان که صحیفه سجادیه، یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده، یاد می‌شود.

نخستین کنگره ملی یحیی بن زید (ع) از صبح امروز با حضور چهره‌های علمی، دانشگاهی، حوزوی، جهان اسلام و مقاومت از ۲۰ کشور در دانشگاه دولتی گنبدکاووس، آغاز به کار کرد و اختتامیه این کنگره  امشب ۴ بهمن ماه در حرم یحیی بن زید (ع ) برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha