نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) افتتاح شد
کد خبر: 4031042
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) افتتاح شد

نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع) با حضور اساتید از داخل و به‌ویژه کشورهای مختلف جهان امروز چهارم بهمن‌ماه در دانشگاه گنبدکاووس افتتاح شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در مراسم افتتاح نخستین کنگره بین‌المللی یحیی بن زید(ع) که با حضور امام جمعه گنبد‌کاووس و چهره‌های علمی، دانشگاهی، حوزوی، جهان اسلام و مقاومت از ۲۰ کشور امروز، چهارم بهمن‌ماه در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: بعد از چند سال تلاش امروز توفیق برگزاری این کنگره را با حضور اساتید کشوری داریم.

وی با بیان اینکه در این کنگره از کشوره‌های مختلف یمن، بنگلادش، ساحل عاج، ترکمنستان و غیره حضور دارند، افزود: بیش از ۱۰۰ مقاله از داخل کشور و کشورهای مختلف به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که امروز از بین این مقالات تعداد ۱۷ مقاله به عنوان برگزیده کشوری و پنج مقاله به‌عنوان برگزیده بین‌المللی تقدیر خواهند شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به شخصیت حضرت یحیی بن زید(ع) با ارائه مقالات علمی است، تصریح کرد: حضرت یحیی بن زید(ع) یک شخصیت منحصر به فرد بود که که با یک واسطه به امام حسین(ع) می‌رسد و به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسید، لذا باید در معرفی و شخصیت شناسی این حضرت به عنوان الگوی وحدت‌آفرین در شیعه و اهل سنت تلاش کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان گفت: در این کنگره دبیر علمی کنگره از کشور، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسئولان کشوری و مهمانان خارجی حضور دارند.

لازم به ذکر است؛ مراسم اختتامیه این کنگره امشب در حرم یحیی بن زید(ع) با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه موقت قم و رونمایی از کتاب مقالات برتر مزین به پیام مراجع عظام تقلید، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha