افزایش و رفع موانع تولید باعث خودکفایی جامعه نسبت به بیگانگان می‌شود
کد خبر: 4028486
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
امام‌جمعه موقت گرگان:

افزایش و رفع موانع تولید باعث خودکفایی جامعه نسبت به بیگانگان می‌شود

امام‌جمعه موقت گرگان بیان کرد: اگر می‌خواهیم تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران خنثی و بی‌اثر شود باید با افزایش تولید به خودکفایی در جامعه برسیم.

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، امام‎جمعه موقت گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان‌، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، امام‎جمعه موقت گرگان، 24 دی‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، گفت: کار و تلاش برای کسب روزی حلال در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که امام صادق(ع) می‌فرماید تلاش و کار برای تولید و تأمین زندگی باعث عزت مؤمنان می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات دشمنان وقتی می‌بینند مردمی به کالایی نیاز دارند به‌صورت ظالمانه آنها را مورد تحریم قرار می‌دهند، لذا اگر در جامعه‌ای در جهت تولید مواد غذایی و تولید صنعتی تلاش شود باعث می‌شود آن جامعه آبرویش حفظ و دست نیاز به سوی مستکبران دراز نکند.

امام‎جمعه موقت گرگان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران خنثی و بی‌اثر شود باید با افزایش تولید به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، هم تولید را لازم و هم رفع موانع تولید را ضروری می‌دانند.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه گاهی قوانینی در کشور وضع می‌شود که مانع از تولید و اشتغال‌زایی می‌شود، تصریح کرد: کشورهایی در جهان بودند که با همت و تلاش خود توانستند تولیدات خود را افزایش دهند و به بزرگترین صادرکنندگان جهان تبدیل شود، لذا امر تولید با همت مردم و مسئولان قابل حل است.

وی با بیان اینکه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ شاه ملعون ایران به‌صورت خفت‌باری از کشور فرار کرد، بیان کرد: فرار شاه نتیجه ظلم بی‎شرمانه‎ای بود که در طول حکومت ظالمانه خود نسبت به مردم داشت و این نشان می‌دهد که مستکبران نمی‌توانند در جهان حکومت کنند و وعده‌های پروردگار عالم محقق خواهد شد.

امام‌جمعه موقت گرگان به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه تهران اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم که دشمنان از ما در وحشت باشند باید در نماز جمعه متحد و منسجم باشیم و حضور پررنگ مردم در نماز جمعه بیانگر اتحاد و وحدت ملت مسلمان است و دشمنان از این موضوع واهمه دارند.

انتهای پیام
captcha