افزایش سه برابری شرکت‎کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4001344
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
قره‎شیخلو بیان کرد:

افزایش سه برابری شرکت‎کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف آمار شرکت‌کنندگان در کل کشور نسبت به سال قبل ۳ برابر شده است، گفت: ۳۱ هزار نفر در کل کشور در رشته‌های مختلف ابتدا در مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از گلستان، مهدی قره‎شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف که با حضور مسئولان استانی، ۷ مهر در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از ۴۰ سال است که متولی برگزاری مسابقات رسمی قرائت و حفظ قرآن است و امسال توفیق داشتیم که چهل و چهارمین دوره این مسابقات  را در مرحله شهرستانی و استانی برگزار کنیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگانی که امتیاز حد نصاب را در مرحله شهرستانی و استانی کسب کنند به مرحله نیمه نهایی و بعد به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و منتخبین در مرحله کشوری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این مسابقات باعث شناسایی استعدادهای قرآنی به کشور و معرفی آن‌ها به مردم  می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند الگویی برای جوانان و نوجوانان باشد که با قرآن مأنوس شوند و زندگی قرآنی داشته باشند.

قره شیخلو با بیان اینکه در این دوره از مسابقات  آمار شرکت‌کنندگان در کل کشور نسبت به سال قبل ۳ برابر شده است، گفت: ۳۱ هزار نفر در کل کشور در رشته‌های مختلف ابتدا در مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند که اوایل آبان ماه سال جاری مرحله نیمه نهایی و اوایل دی ماه مرحله نهایی این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

 یادآور می‌شود در پایان جلسه از منتخبین مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات اوقاف با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه و سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف گلستان ومسئولان استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha