یأس و ناامیدی در کلام امام و رهبری راه ندارد
کد خبر: 4145691
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
رحیمیان:

یأس و ناامیدی در کلام امام و رهبری راه ندارد

تولیت مسجد جمکران با محکوم کردن اقدامات کسانی که یأس را در جامعه القا می‌کنند، گفت: در کلام امام و رهبری هیچ‌گاه سخن از یأس و ناامیدی نسبت به آینده وجود ندارد کما اینکه در قرآن کریم نیز خداوند هیچ‌گاه برای جبهه حق سخن از یأس و ناامیدی نگفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد جمکرانبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد جمکران و یار دیرینه امام(ره) شامگاه شنبه، 13 خردادماه در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: امام راحل فرمودند با جرأت می‌گویم مردم ایران در عصر حاضر از عصر مردم رسول‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برتر و افضل هستند. آن زمان بسیاری معنای این جملات را نمی‌فهمیدیم.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است، افزود: احکام خداوند دو نوع است یکی احکامی که برای مردم وضع می‌کنند و دیگری احکامی که برای خودش است که در قرآن به نام سنت آمده است و خداوند آن را بر خود فرض کرده و تغییرپذیر هم نیست مانند اینکه توطئه علیه جریان حق به خود طرف بازمی‌گردد و در طول تاریخ از آدم تا خاتم و از خاتم تاکنون مشاهده می‌کنیم که همه مکرها به خود صاحبان مکر برگشته است.

رحیمیان با محکوم کردن اقدامات کسانی که یأس را در جامعه القا می‌کنند، گفت: اگر کل سخنان امام راحل را مطالعه کنیم خواهیم دید در هیچ‌جا سیاه‌نمایی نسبت به آینده نیست، همان طور که در قرآن کریم هم نسبت به جریان حق سیاه‌نمایی نیست و در تمام کلمات رهبری نیز کلمه‌ای که در آن نسبت به آینده ایجاد یأس و سیاه‌نمایی کند، پیدا نمی‌کنیم. برعکس رهبر معظم انقلاب فرمودند من می‌دانم که خداوند اراده فرموده است که ملت ایران را به آنجا که شایسته ملت است، خواهد رساند یعنی از اراده خداوند سخن می‌گویند.

در جنگ ترکیبی به وضعیت گذشته و حال توجه کنیم

یار دیرینه امام راحل با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: جنگ ترکیبی که دشمن انجام داده و در آن فضاسازی انجام داده است باعث شده است تا عده‌ای فریب خورده و گمان کنند کار نظام جمهوری اسلامی تمام شده است اما چطور اینگونه افراد تحت تأثیر رسانه دشمن قرار می‌گیرند در حالی که وضعیت تا این اندازه روشن است، اگر کمترین تأمل در وضعیت انقلاب اسلامی و تاریخ آن داشته باشیم متوجه خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه امام در نیمه خرداد سال 1342 بعد از سخنرانی عاشورا دستگیر کردند، افزود: حسب ظاهر باید نهضت امام(ره) در همین نقطه پایان می‌یافت و چراغ خاموش می‌شد اما دقیقاً برعکس شد با دستگیری امام به اوج محبوبیت رسید. امام بعد از دستگیری امام دیگری شد که در اوج محبوبیت و شهرت قرار گرفت البته امامی که از شهرت کاملاً پرهیز می‌کرد و خود را در معرض قرار نمی‌داد.

رحیمیان با یادآوری جریانات آن زمان و تبعید امام به ترکیه و نجف اظهار کرد: دشمن با هدف خاموش کردن نور، امام را تبعید کردند اما این مسئله باعث شد امامی که قبل از این تبعید، مرجع تقلید داخل مرزهای ایران بود، بعد از تبعید مرجع تقلید شیعیان جهان شد و در کشورهای دیگری افراد بسیاری مقلد ایشان شده بودند و تبدیل به یک شخصیت فراملی شده بود که نمی‌توان به راحتی با او مبارزه کرد پس نتیجه معکوس شد.

تولیت مسجد جمکران ادامه داد: بعد از تبعید به عراق، امام می‌خواستند به کویت بروند اما ایشان را راه ندادند و برگرداندند و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که به پاریس بروند اما در این میان چه کسی ضرر کرد. آن کسی که شکست خورد جریان معاند امام بود و مقدر بود که امام به پاریس برود و ظرف مدت چند ماه پیام امام از آنجا به تمام نقاط جهان برسد لذا دوباره پیروز صحنه امام شد و دشمن هم شکست خورد و در نهایت امام به ایران بازگشت.

وی با اشاره به اصل پیروزی انقلاب اسلامی که رهبری هم اخیراً اشاره فرمودند، گفت: در آن زمان شوروی و آمریکا در همه چیز با هم رقابت خصمانه داشتند اما در یک چیز رفاقت داشتند و آن اینکه هم شوروی و هم آمریکا مصمم بودند که اجازه ندهند امام در ایران پیروز شود و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی شکست خورد لذا هرچه در توان داشتند به کار گرفتند اما سرانجام در 22 بهمن سال 57 انقلاب اسلامی پیروز شد و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سقوط کرد و مضمحل شد و شرق و غرب عالمی که تلاش داشتند رژیم را نگه دارند شکست خوردند و باز پیروز صحنه امام بود.

رحیمیان، جنگ تحمیلی را جنگ جهانی سوم برشمرد و افزود: هیچگاه اسم جنگ تحمیلی را این نگذاشتند اما حقیقتاً همین بود چرا که در ارتش صدام از 36 کشور سرباز وجود داشت. شرق و غرب عالم از صدام حمایت و پشتیبانی کردند برای اسقاط و تجزیه جمهوری اسلامی اما در نهایت چه کسی شکست خورد و چه کسی پیروز شد.

یار دیرینه امام راحل اضافه کرد: به برکت جنگ و دفاع مقدس به جایی رسیدیم که امروز حتی موشک‌های ما به برخی از ابرقدرت‌ها صادر می‌شود، پس در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم آنکه پیروز شد راه و خط امام بود و آنکه شکست خورد تمام دنیای استکبار بود که می‌خواستند جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

وی، حزب‌الله را یکی از جلوه‌های خط امام دانست که در لبنان شکل گرفت و سپس افزود: معجزه پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم تمام تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، دستیابی به پیروزی‌های مختلف در اقصی نقاط عالم به خصوص در جنگ اسرائیل با لبنان بود.

رحیمیان تصریح کرد: روند شکست اسرائیل آنقدر جلو می‌رود که کوچکترین جریان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، موجب می‌شود اسرائیل شکست‌ناپذیر با ارتش آهنین نتواند حتی 3 روز در مقابل آن‌ها مقابله کند. این‌ها از کجا آمده است.

قدرت جمهوری اسلامی روز به روز افزایش می‌یابد

تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه روز به روز قدرت جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف و دستیابی به پیروزی‌های شگفت‌انگیز افزایش می‌یابد، گفت: در یمن نیز علی‌رغم تمام تلاش‌های دنیای استکبار جریان مقاومت روز به روز گسترده‌تر و پیروزتر شد.

وی با تصریح اینکه باید بررسی کنیم چشم‌انداز آینده با نگاه در آیینه گذشته چه چیزی را برای ما ترسیم می‌کند، گفت: فرهنگ شهادتی که امام(ره) در جامعه ما زنده کرد، موجب قوام و ثبات این نظام شد و در نهایت امثال حاج قاسم را تربیت کرد.

رحیمیان با بیان اینکه امروز میلیون‌ها جوان در سراسر جهان آمادگی دارند برای دستور نائب امام زمان(عج) جان دهند، افزود: آیا این‌ نشانه‌ای از نزدیک شدن شرایط لازم برای ظهور نیست. شرایط ظهور یک فرایند است و ناگهانی شکل نمی‌گیرد. جریان حق همواره رو به پیروزی و جریان باطل رو به افول و شکست است.

وی در عین حال به سختی‌ها و مشقتی‌ها که مردم تحمل می‌کنند، اشاره کرد و گفت: برخی از نمادهای فساد که در جامعه شکل می‌گیرد مسلما ملت ایران اینها را نه به حساب اسلام نه به حساب نظام جمهوری اسلامی می‌گذارند. اگر کاستی در عرصه مسائل فرهنگی یا اقتصادی یا معیشتی است از همان جایی است که یا به دستور اسلام عمل نشده یا دشمن اعمال نفوذ کرده است یا نتیجه جهالت‌ها و نادانی‌هاست و مردم هیچگاه این‌ها را به حساب خط امام و انقلاب اسلامی نمی‌گذارند.

رحیمیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیار غصه مردمی که در تنگنا و سختی قرار دارند، می‌خورند، گفت: رهبر معظم انقلاب دنباله‌رو همان امامی است که ساده‌زیست بود و حدود 14 سال و 3 ماه در زندان و تبعید به سر بردند.

تولیت مسجد جمکران با اشاره به شاخص‌های معنوی امام و رهبری افزود: هر دو بزرگوار هرگز در زندگی خود سر سوزنی از بیت‌المال استفاده نکرده و نمی‌کنند و به حداقل‌ها اکتفا کرده و می‌کنند و مازاد را در راه خدا انفاق کرده و می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنچه که از روند تاریخی نهضت امام شاهد بودیم در تمام عرصه‌ها، همواره پیروزی با خط امام(ره) بوده است و همواره آنکه شکست خورده و عقب‌نشینی کرده جریان مخالف امام بوده است. این روند ادامه دارد و امیدواریم با مقاومت ملت ایران نیز همچنان قوام بخشد.

رحیمیان با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با خون بیش از 220 هزار شهید آبیاری شده است و قطعاً به برکت خون این شهدا که زنده و نقش‌آفرین هستند، قوام خواهد یافت و برخلاف خواست تمام دشمنان اسلام، راه اسلام، مقاومت و خط امام و انقلاب اسلامی هر روز با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha