نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) برگزار شد
کد خبر: 4145652
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
به همت علوم پزشکی کرمانشاه؛

نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) برگزار شد

نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، عصر امروز ۱۳ خردادماه در سالن جلسات بوستان با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی فاطمه حدادیان، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: چهاردهم خرداد دیگری فرا رسید و فضای کشور پر شد از یاد و خاطره امام خمینی، آن شخصیّت عظیم، آن مرد بزرگ، آن رهبر بی بدیل، آن دل عطوف، آن اراده پولادین، آن عزم سرشار از صلابت، آن ایمان عمیق و روشن، آن خردمند حکیم و دور اندیش. ملّت ما و کشور ما امروز و تا آینده‌های دور به نگاهبانی از این یاد و خاطره عزیز احتیاج دارد. امام راحل انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه و همچنین ملت مسلمان ایران را به عزت و سعادت و مسیر حق و حقیقت راهنمایی نمود.

وی افزود: امام(ره) در روزگاری که تفکرات فلسفی شرق پایان دوران دین و خداپرستی را فریاد می‌زد و عالمان و فیلسوفان غرب القا می‌کردند که دور حکومت دینی خط ابدی کشیده شده است، به عنوان یک فقیه بزرگ و عالم روشن ضمیر، عارف، سیاستمدار و یک انسان هوشمند توانست از پایگاه دین و با حمایت مردم در سراسر این سرزمین انقلاب اسلامی صیانت نماید.

حدادیان با بیان اینکه امام(ره) در سه برهه مهم تاریخی توانست مسئولیت سنگین خود را در مسیر حق به مقصد برساند، گفت: دوران اول دوران نهضت اسلامی بود، برای مبارزه با استبدادگران سلطنت و استعمارگران خارجی به ویژه غرب و آمریکا که بر مردم سلطه پیدا کرده بودند و بر سرنوشت این کشور عزیز اسلامی مسلط شده بودند.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: امام(ره) در سال ۴۲ فریادش عمدتاً بر ضد استبداد و برای آزادی مردم از شر ظالمان و ستمگرانی بود که به ناروا بر مردم سلطه یافته بودند و در سال ۴۳ در مبارزه با کاپیتولاسیون عمدتاً مبارزه با استعمار را آغاز کردند و هر دو مسیر یعنی مبارزه با استبداد و استعمار را به پیش بردند و مردم بیدار و هوشیار این سرزمین پشت سر رهبری نهضت اسلامی حرکت کردند. امام همواره بر مبنای موازین و معیارهای فقهی و با کمک همه مردم این مسیر را به پیش برد تا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. این اولین مرحله در رسالت امام بود.

وی گفت: دوران تثبیت انقلاب: یعنی ماه‌های آخر سال ۵۷ و سال‌های ۵۸، ۵۹ سال‌های تثبیت نظام اسلامی‌بود. امام در تمام مراحل  نظر و آرای مردم (نه به صورت تشریفات ) را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلام به عنوان یک معیار قرار داد. امام نهادهای این نظام، مسئولین بزرگ این نظام را بر مبنای آرای مردم و صندوق انتخابات مقرر کرد ( کلمه جمهوری اسلامی ایران فروردین ۱۳۵۸ – اسفند ۵۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی و ....). در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کرد، چه گروهک‌های مزدور و چه قدرت‌های بزرگ . امام در برابر همه آن‌ها ایستاد، توطئه‌ها را سرنگون کرد و نظام اسلامی را تثبیت کرد.

حدادیان افزود: مرحله سوم، مرحله دفاع مقدس بود، در دفاع مقدس توطئه‌ای که از سوی حزب بحث عراق توسط قدرت‌های بزرگ و هم پیمانانش در منطقه و جهان علیه استقلال، انقلاب و همچنین تمامیت ارضی ایران طراحی شده بود، آن کسی که از لحظه اول به مردم قدرت ایستادگی و مقاومت داد و همه را بسیج کرد تا در برابر متجاوزین ایستادگی کنند، امام بود. ملت ایران با راهبری امام و با تکیه به حق و با وحدت و اتحاد و یکپارچگی توانست این دفاع مقدس را به پیروزی برساند و وجب به وجب خاک این سرزمین را از دست متجاوزین باز پس گیرد.

وی بیان کرد: امام(ره) در تمام این مراحل موفق و پیروز شد؛ به عنوان رهبری که قلوب و افکار مردم راهبری می‌کرد و مردم را در اهداف مقدس انقلاب هدایت می‌کرد. امام در همه این مراحل مسیر مدیریت کشور را در چارچوب معیارهای اسلامی ‌به مردم و فرهیختگان نشان داد و نهادهای لازم را در این زمینه تأسیس کرد.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بین انقلاب‌های که تشکیل شده در این یکی دو قرن اخیر هیچ انقلابی را سراغ نداریم که به قدر جمهوری اسلامی درباره ی آن، پیش بینی زوال و نابودی و فروپاشی شده باشد.

وی اظهار کرد: البته این پیشگویان نگاهشان به  انقلاب و نظام‌های برآمده از انقلاب ها بود؛ چون بسیاری از حرکت‌ها و نهضت‌ها و انقلاب‌ها چه در شرق وچه در غرب بعد از سال‌های کوتاهی بعد از اینکه به وجود آمده بودند از بین رفتند؛ شروع شوق انگیزی داشتند و پایان زهرآگین. نهضت مشروطه در ایران هم بعد از آنکه فرمان مشروطیّت امضا شد، یک کسی مثل رضاخان سر کار آمد. این حوادث در دنیا اتّفاق افتاده؛ اما بحمدالله انقلاب اسلامی نه تنها فرو نپاشید، بلکه روز به روز قدرتمندتر شد؛ علی رقم تمام موانع سیاسی، اقتصادی، امنیّتی و ... بر همه این‌ها غلبه کرد و پیش رفت.

حدادیان در پایان افزود: راز ماندگاری جمهوری اسلامی با وجود همه این دشمنی‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری در دو چیز نهفته است: جمهوریت (مردم) و اسلامیت (اسلام) و این همان مردم سالاری دینی است. معرفت عمیق و جامعیت امام(ره) در فهم مسائل اساسی و تسلط امام بر مبانی اسلامی در کنار اعتماد عمیق به مردم در توانایی‌ها، عزم، فهم و وفاداری شان ، پشتوانه ایجاد و تحقق نظریه جمهوری اسلامی بود.

 

نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)

 

نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)

انتهای پیام
captcha