نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» ستاد ارتش برگزار شد + عکس
کد خبر: 4145625
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» ستاد ارتش برگزار شد + عکس

آیین اختتامیه نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» و طرح «تسنیم» کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» ستاد ارتش برگزار شد

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره «خانه‌های قرآنی» و طرح «تسنیم» کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش با حضور امیرسرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا در مرکز همایش‌های مصباح این ستاد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام دهدار با اشاره به روایتی از نبی اکرم(ص) «پروردگارا! این قوم من، قرآن را ترک گفتند و از آن دورى جستند» گفت: آیا این گلایه رسول اکرم (ص) شامل حال امت اسلامی امروز نیز می‌شود؟

وی ادامه داد: ما در اهتمام به ترویج معارف قرآنی و فرهنگ قرآنی و عمل به مفاهیم این کتاب آسمانی، موفق عمل نکرده‌ایم. اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام شده، اما کافی نبوده است و توقع و انتظار بیش از این‌ها است.

دهدار با اشاره به کلام مولاعلی (ع) در نهج‌البلاغه که فرمود «خدا را، خدا را به قرآن، به اینکه دیگران در عمل کردن به قرآن از شما امت قرآنی سبقت بگیرند»، افزود: قرآن، کتاب زندگی و رمز حیات است و باید حاکمیت قرآن در همه ارکان زندگی محسوس و ملموس باشد.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش با اشاره به وصیتنامه سیاسی، الهی حضرت امام خمینی(ره) و تاکید ایشان درباره اهمیت توجه به معارف قرآنی گفت: در این وصیتنامه آمده است «ما مفتخریم که پیروی مذهبی هستیم که می‌خواهد حقایق قرآنی که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، از مقبره‌ها و گورستان‌ها، نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات‌دهنده بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده و او را به سوی فنا و سستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند، نجات دهد».

در ادامه سرهنگ عقیل ابراهیمی، رئیس مرکز قرآن و عترت ستاد ارتش ضمن ارائه گزارشی در این مراسم گفت: در سال جدید علاوه بر فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری، چون کلاس‌ها و مسابقات قرآن با رویکرد برنامه‌های معارفی قرآنی از جمله توجه به آموزش‌های حضوری و غیر حضوری دوره‌های آشنایی با ترجمه و مفاهیم، برنامه‌های قرآنی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: اولین جشنواره خانه‌های قرآنی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در بخش‌های مختلفی از جمله مسابقه کتابخوانی از دو کتاب «دلبری دلبران» و «دل به دل راه داره» تألیف حجت‌الاسلام محسن قرائتی برگزار شد که تعداد چهار هزار و ۵۱۸ نفر از کارکنان و خانواده‌های ستاد از جمله جوانان در سن ازدواج در این جشنواره شرکت کردند.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین هزار و ۱۸۱ نفر در طرح معارفی تسنیم (که طرح ارزیابی میزان اثربخشی کلاس‌های قرآنی ستاد فرماندهی کل ارتش هستند)، شرکت کردند و ۳۰۶ نفر از برگزیدگان و نفرات برتر این دوره تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha