امت اسلام نیازمند خط امام راحل(ره) برای مقابله با استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی است
کد خبر: 4145587
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
جنبش حامیان جوانان ۱۴ فوریه بحرین:

امت اسلام نیازمند خط امام راحل(ره) برای مقابله با استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی است

جنبش حامیان جوانان ۱۴ فوریه بحرین در آستانه فرار رسیدن سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که امت اسلام همچنان به اندیشه و خط امام راحل برای مقابله با استکبار آمریکایی، غربی و صهیونیستی نیازمند است.

به گزارش ایکنا از بحرین، جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را به امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مردم مسلمان ایران، جهان عرب و اسلام و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده با اشاره به اینکه امام راحل باعث نوسازی قرن شد، آمده است: در زمانی که مردم در خواب عمیق غفلت به سر می‌بردند، قیام کرد تا سلطنت شاهنشاهی، فساد، تباهی و تروریسم و مزدوران استکبار جهانی و شیطان بزرگ آمریکا را از بین ببرد و احیاگر دین نبوی، احیای سنت شد و عزت، شرف، آزادی و حاکمیت ملی ایران و مردم عرب و جهان اسلام را بازگرداند.

در این بیانیه همچنین با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی برای مقابله با پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران به رغم مواجهه با توطئه‌های مختلف برای سرنگونی نظام اسلامی و تلاش قدرت‌های بزرگ برای حمایت از جنبش‌های تجزیه طلب و تقسیم ایران و سپس راه اندازی جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث صدام به دستور آمریکا که هشت سال به طول انجامید اما امام راحل اولین قطب نما برای حمایت از فلسطین و قدس شریف بود.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین افزود: امام خمینی (ره) معتقد بود که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است که باید ریشه کن شود و به همین دلیل سفارت رژیم اسرائیل در تهران را بست و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و سپس در ۴۳ سال پیش بیانیه تاریخی خود را برای بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس صادر کرد و هر سال این روز برای حمایت از محور مقاومت تبدیل شد.

بعد از آن، امام راحل دستورات خود را مبنی بر تاسیس حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان برای ریشه کن کردن رژیم موقت و غاصب صهیونیستی از سرزمین لبنان و فلسطین صادر کردند و زمانی که فرمود «جهاد فرزندان حزب الله در لبنان حجت الهی بر علمای جهان اسلام است از مجاهدان و مبارزان حزب الله تجلیل کرد.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بار دیگر تاکید کرد که امام خمینی (ره) با اندیشه و رویکرد سازمان یافته خود و اعتقاد راسخ، قرارگرفتن در مسیر رسالت الهی انقلاب و ایمان به توانایی ملت در ایجاد تحول با این جمله معروف خود که فرمود «ما می‌توانیم» و بر اساس آنچه در منطقه و جهان می‌گذشت و مقابله با نقش شیطان بزرگ یعنی آمریکا و صهیونیسم جهانی در حمایت از امپریالیسم آمریکا و غرب برای توطئه علیه امت اسلام و غارت ثروت و منابع آن و جدایی آن‌ها از یکدیگر با این شعار که «تفرقه‌انداز و حکومت کن» از اولین لحظه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مساله فلسطین را در اولویت قرار داد.

این جنبش با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همچنین در قرن چهاردهم هجری قمری به عنوان مبتکری فکری، فرهنگی، انقلابی و پیام‌رسانی برای امت اسلامی که در ۱۹۶۷ میلادی از آمریکا و صهیونیسم سیلی خورده بود به پاخاست، افزود: امام خمینی (ره) احیاگر فرهنگ و رویکرد دینی و فکری در حوزه‌های علمیه شد و با آموزش ولایت فقیه و حکومت اسلامی در حوزه‌ها و مدارس علمی، این مراکز را از رویکرد سنتی خود خارج و وارد رویکرد انقلابی برای مقابله با حکومت‌های طاغوتی و مقاومت در برابر بی‌عدالتی، ظلم و ستم حکومت‌های ظالم و در راس آن‌ها نظام شاهنشاهی محمدرضا پهلوی کرد.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین ادامه داد: در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی، امت اسلام همچنان به اندیشه و رویکرد و خط و انقلاب و پیام او برای مقابله با استکبار آمریکایی و غربی و صهیونیستی که همچنان در تلاش برای اشغال کشورهای اسلامی و عربی و جهان است نیازمند دارد.

این جنبش تاکید کرد: بنابراین دیدگاه امام خمینی (ره) در مقاومت، تنها راه مقاومت در برابر استکبار جهانی و آمریکا است که همراه با متحدان غربی خود همچنان نظام جمهوری اسلامی ایران را از نظر سیاسی، اقتصادی و مالی در یک محاصره ظالمانه قرار داده‌اند تا جمهوری اسلامی و نظام انقلابی اسلامی آن، الگوی سایر ملت‌های عرب، اسلامی و جهان نشود.

این جنبش انقلابی بحرین در ادامه بیانیه خود آورده است: امروز در سالگرد ارتحال ایشان، لازم است زندگینامه، مجاهدت و جهاد و نحوه مدیریت انقلاب اسلامی و مردم ایران و مقاومت او در برابر استکبار جهانی و حمایت مستمر ایشان از نهضت‌های اسلامی و آزادیبخش برای انتقال اندیشه نورانی و انقلاب و فرهنگ اسلامی او به ملتهای جهان که به دنبال آزادی و رهایی از استکبار جهانی هستند را بخوانیم.

جنبش حامیان جوانان ۱۴ فوریه بحرین تاکید کرد: ما اطمینان کامل داریم که رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) جانشین صالح برای امام خمینی (ره) بوده است و از زمانی که رهبری جمهوری اسلامی ایران را پس از رحلت امام (ره) برعهده گرفته‌اند آرزوهای امام راحل و ملت ایران و آنچه شهدای معصوم در راه سرافرازی، آزادی، عزت و استقلال در گام نهادند را برآورده کرده اند.

این بیانیه اضافه کرد: امام خامنه‌ای از زمان برعهده گرفتن رهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر حمایت از مقاومت اسلامی، حزب‌الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و مقاومت یمن به حمایت مستمر از آرمان و مقاومت فلسطین ادامه داده‌اند و با صراحت گفتند که از هر فردی که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کند و به دنبال ریشه کن کردن آن باشد، حمایت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری حکیمانه و خردمندانه امام خامنه‌ای و به برکت نهادهای انقلابی که از انقلاب و جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند و در راس آن‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس که از جنبش‌های آزادی‌بخش و جنبش‌های مقاومت فلسطین و لبنان حمایت می‌کنند با صلابت، قوی و منسجم با سرعت پیش می‌رود.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین افزود: در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن درود به روح مطهر ایشان اعلام می‌کنیم که ما همچنان پیرو خط و رویکرد و پیام انقلابی و دینی و الهی ایشان در راه تحقق عدالت انسانی و رهایی مردم بحرین و سایر ملت‌ها از زیر یوغ استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار، رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و رهایی از یوغ رژیم‌های مرتجع دست نشانده هستیم.

انتهای پیام
captcha