ویژگی بارز امام خمینی(ره) مردم‌باوری بود
کد خبر: 4145363
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

ویژگی بارز امام خمینی(ره) مردم‌باوری بود

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر اعتقاد به مردم و مردم‌باوری را ویژگی برجسته امام(ره) برشمرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بی‌نظیر در تمام ابعاد و بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، 12 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، گفت: در سوره نور خداوند متعال برای مؤمنان صفاتی را مطرح می‌کنند که بهترین صفت آنان، تقواست.
 
وی با بیان اینکه ویژگی مؤمنان این است که در مقابل دستورات الهی فرمانبر است، به سخنان حق و آیات قرآن گوش می‌دهد و خداترس است، افزود: در مقابل ویژگی انسان منافق این است که نه‌تنها حق را نمی‌بیند و نمی‌شنود بلکه در مقابل آن می‌ایستد.
 
شمسی‌فر بر لزوم انس با نهج‌البلاغه تأکید کرد و با بیان اینکه در خطبه ۶۴ نهج‌البلاغه انسان به کسب توشه آخرت سفارش شده است، گفت: انسان باید برای کل چیزهایی که برای سفر آخرت باقی می‌ماند تلاش کند، چراکه عمر انسان کوتاه و زودگذر و مرگ مانند سایه به دنبال انسان است.
 
امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تقوای علمی و عملی امام(ره) در اوج بود کمااینکه آن حضرت از نظر علمی در علوم مختلف در بالاترین درجه قرار داشت.
 
وی تذهیب نفس را دیگر ویرگی امام راحل برشمرد و با بیان اینکه تقوا و شجاعت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران زبانزد بود، اضافه کرد: امام(ره) دارای اراده پولادین بود، از هیچ چیزی هراس نداشت و حوادث باعث سست شدن اراده وی نمی‌شد.

شمسی‌فر با بیان اینکه امام خمینی(ره) مظلومان را جذب می‌کرد و مستکبرین از امام(ره) در هراس بودند، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مردمی بود و خود را وقف مردم می‌کرد، کمااینکه نظم حضرت امام(ره) در زندگی زبانزد است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ویژگی دیگر حضرت امام خمینی(ره) را عبادت و بندگی دانست و با اشاره به بصیرت و بینش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بی‌نظیر در تمام ابعاد و بزرگترین احیاگر دین بعد از پیامبران و امامان بود.

وی به سالروز قیام ۱۵ خرداد اشاره و با بیان اینکه شاه برای اینکه حمایت آمریکا را داشته باشد اجازه گسترش نفوذ و دخالت آمریکا به ایران را می‌داد که همین امر سبب اعتراض و تبعید امام(ره)، اعتراض مردم و قیام ۱۵ خرداد شد، گفت: اعتقاد به مردم و مردم‌باوری ویژگی برجسته امام(ره) بود و با حضور مردم و وجود رهبری آگاه و دلسوز، هیچ ملتی شکست نخواهد خورد.

انتهای پیام
captcha