مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 4145161
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در یزد راه‌اندازی شد

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن کریم با همکاری کمیته امداد در این استان خبر داد.

محمد شایق، قائم مقام اتحادیه قرآنی یزدمحمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن کریم در این استان به مناسبت ولادت امام رضا(ع) گفت: پیرو توافق اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بالتبع آن ابلاغ به اتحادیه‌های استانی و همکاری کمیته امداد استان‌ها، روند راه‌اندازی این مرکز در سطح استان انجام شد و پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز با هدف جذب حمایت خیران در حوزه قرآنی انجام می‌شود و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نیز شاهد عملکرد خوب صندوق‌های نیکوکاری هستیم، تصمیم گرفته شد مرکز نیکوکاری قرآنی به شبکه خیران ارتباط داده شود و این امر موجب شود تا حمایت ویژه‌ای صورت گیرد و فعالیت‌های قرآنی تقویت شود.

شایق افزود: از جمله مزایای راه‌اندازی این صندوق می‌توان به برقراری ارتباط با کانون‌های فرهنگی کمیته امداد، اعطای وام قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت و جمع‌آوری نذورات مردمی و هزینه‌کرد آن در فعالیت‌های قرآنی استان اشاره کرد.

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد بیان کرد: این مرکز کمک‌های مؤمنانه و خیران و متبرعات را با انتخاب از سوی خیران صرفاً در امور قرآنی چون آموزش عمومی و تخصصی قرآن، حفظ، تهیه تجهیزات آموزشی قرآنی در مناطق محروم و ... هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha