تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نوجوان محجبه بریتانیایی برای مبارزه با کلیشه‌های منفی در مورد اسلام
کد خبر: 4144969
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نوجوان محجبه بریتانیایی برای مبارزه با کلیشه‌های منفی در مورد اسلام

مریم جزیم، با عزم و اراده تزلزل‌ناپذیر خود به الگویی برای افراد در هر سنی تبدیل شده و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر او برای مبارزه با کلیشه‌های منفی در مورد اسلام در سراسر بریتانیا به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Global Village Space، در دنیایی که صدای جوانان به طور فزاینده‌ای باعث تغییر می‌شود، مریم جزیم، دانش‌آموز 11 ساله، در کسوت فعال برجسته بریتانیایی در ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان ظاهر شده است.

سازمان روز جهانی حجاب (WHD) سومین سال ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان (International Muslim History Month) را در ماه می 2023 جشن گرفت و ماجرای مریم زمانی آغاز شد که در مراسم جشن سالانه‌ای که مرکز میراث مسلمانان بریتانیا در منچستر در ماه می سال گذشته برگزار کرد، جایزه معتبری دریافت کرد.

 او به عنوان تنها کودک مورد تقدیر در این مراسم، سخنرانی قانع‌کننده‌ای ایراد کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت. از آن زمان، کمپین مریم با سخنرانی در رویدادهای متعدد، مدارس و مراکز اجتماعی، با هدف افزایش آگاهی در مورد آموزه‌های اسلامی، مدارا، گفت‌وگوی بین ادیان، خیریه، تغییرات آب و هوا، سلامت روان کودکان، محیط زیست و اهمیت ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان ادامه پیدا کرده است.

مریم قاطعانه معتقد است که بزرگداشت تاریخ اسلام و مسلمانان می‌تواند با کلیشه‌های منفی و اطلاعات نادرست که اغلب با جامعه مسلمانان مرتبط است مقابله کند. او با وب سایت، اینستاگرام، تیک تاک، صفحه فیس بوک و کانال یوتیوب خود، از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای تقویت پیام خود استفاده کرده است.

 هنگامی که برای سومین سال، ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان در 1 می 2023 آغاز شد، مریم ویدیویی را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرد و مشتاقانه از مردم درخواست کرد که از این هدف حمایت کنند و این رویداد را به بریتانیا بیاورند.

قدردانی از کمپین مریم

تلاش‌های چشمگیر مریم بی‌توجه نبوده است. نظمه خان (Nazma Khan)، بنیانگذار ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان و روز جهانی گرامیداشت حجاب، از کمک‌های مریم قدردانی و تشکر کرد. او نقش مریم در از بین بردن اسلام‌هراسی را برجسته و از او به عنوان الهام‌بخش برای نسل‌های آینده تقدیر کرد. پیام نظمه خان که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، بر اهمیت تمرکز بر اقدامات و اهمیت افرادی مانند مریم که در تلاش برای ایجاد تفاوت هستند تأکید کرد.

تأثیر مریم زمانی که او به کانال محبوب بریتانیا و جامعه مسلمانان در سراسر جهان، کانال تلویزیونی اسلام، برای برنامه صبحگاهی سلام بریتانیا در 4 می دعوت شد، به اوج رسید. شرین محمود (Shreen Mahmood)، برای بحث و افزایش آگاهی در مورد ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان این فرصت را برای مریم فراهم کرد تا به مخاطبان بیشتری دست یابد و هدف خود را بیشتر تبلیغ کند.

دستاوردهای مریم همچنان توجه و تحسین را به خود جلب می‌کند. او قبلاً به عنوان «بهترین قاری قرآن» در بریتانیا شناخته شده و به عنوان نامزد نهایی در دو بخش جوان الهام‌بخش و داوطلب جوان الهام‌بخش برای جایزه الهام‌بخشی میلتون کینز 2023 (Milton Keynes Inspiration Award 2023) به دلیل فداکاری و تأثیر بر جامعه انتخاب شده است.

مریم علاوه بر حمایت از ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان، علاقه شدیدی به امور جاری و سیاست نیز از خود نشان داده است. او که از اعتراضات غیردموکراتیک و خشونت در پارلمان سریلانکا ناراحت شده بود، ویدیویی با عنوان HARDTalk منتشر  و اعمال و رفتار نمایندگان سریلانکا را محکوم کرد. ویدیوی او مورد حمایت جهانی قرار گرفت و اشتیاق او به عدالت و صلح را برجسته کرد.

کمپین نوجوان محجبه بریتانیایی برای مبارزه با کلیشه‌های منفی در مورد اسلام

تعهد تزلزل‌ناپذیر مریم جزیم به ترویج ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان و مبارزه با کلیشه‌های منفی، او را به نمونه‌ای درخشان برای افراد در هر سنی تبدیل کرده است. تلاش‌های او که توسط رهبران و جوامع به رسمیت شناخته شده است، صدای او را تقویت کرده و آگاهی را در مقیاس جهانی گسترش داده است. تأثیر مریم فراتر از سن جوانی او است و ثابت می‌کند که هر کسی، صرف نظر از سن و پیشینه‌اش، می‌تواند تغییر قابل توجهی در جهان ایجاد کند.

ترجمه از محمدحسن گودرزی 

انتهای پیام
captcha