رونمایی از فیلم «رویانتن» با محوریت دکتر کاظمی‌آشتیانی
کد خبر: 4144396
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

رونمایی از فیلم «رویانتن» با محوریت دکتر کاظمی‌آشتیانی

فیلم دانشجویی «رویانتن» با محور زندگی زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشیانی با حضور رئیس جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ رونمایی شد.

آشتیانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین رونمایی از فیلم مستند «رویانتن» که از سوی دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تهیه شده است، امروز هشتم خردادماه با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی، پژوهشگاه رویان و دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
 
این فیلم که تماماً دانشجویی و با ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ ساخته شده، در مورد مرحوم کاظمی آشتیانی، مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان و فعالیت‌های علمی گسترده ایشان است و همزمان با سالروز تأسیس این پژوهشگاه با عنوان رویانتن در دانشگاه علم و فرهنگ اکران شد.
 
مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در این مراسم گفت: یکی از اتفاقات مهمی که باید رقم بخورد اما نخورده معرفی تأثیرگذاران در علم در کشور ماست و تعدادی از این دانشمندان کسانی است که در جهادانشگاهی حضور داشته‌اند. این کار دلی و با امکانات موجود ساخته شده است و سازندگان و بازیگران این فیلم هم دانشجو هستند.
 
در ادامه مراسم فیلم رویانتن پخش شد که در آن تلاش تعدادی از دانشجویان برای شناخت و معرفی فعالیت‌های علمی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به نمایش درآمده است.
 
در ادامه فرزین پورمحبی، طراح و نویسنده این فیلم، با اشاره به نحوه آشنایی خود با مرحوم آشتیانی گفت: ایشان روحیه و شخصیت چندوجهی داشتند. شوخ طبع، فوتبالیست، مسلط به قرآن، وطن دوست و در عین حال جدی بودند.
 
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰ سال از فوت ایشان می‌گذرد سؤال کرد: ما برای بزرگداشت ایشان به جز چند مراسم و کتاب کدام کار ماندگار را انجام داده‌ایم؟ یکی از افتخارات ما این است که با اتکا به نیروی داخل دانشگاه این فیلم را ساختیم. کشور ما تشنه این مقوله‌هاست و اگر می‌خواهید چیزی را ماندگار کنید، باید آن را به هنر آغشته کنید.
 
احمد وثوق، معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان، از دوستان و همکاران دکتر کاظمی‌آشتیانی نیز در این مراسم ضمن تشکر از دانشجویانی که بخشی از تلاش‌ها، ایده‌ها و اقدامات دکتر کاظمی‌آشیانی را نشان دادند و مسئولان دانشگاه، گفت: در این فیلم نکات ریزی از عملکرد دکتر را می‌توانستید ببینید. ایشان وقتی جایزه چهره ماندگار را می‌گرفت، چهره مرحوم حبیبی را بوسید چراکه ایشان را به عنوان یک مدیر مؤمن قبول داشت.
 
وی ادامه داد: کاری که هنر می‌تواند انجام دهد، بخش‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند. هنر می‌تواند چهره واقعی انقلاب اسلامی را معرفی کند و خواهش می‌کنم افرادی که این هنر و توانمندی را دارند از هنر خود برای معرفی انقلاب اسلامی استفاده کنند.
 
وی از مسئولان جهاددانشگاهی درخواست کرد که ما را در راهی که مرحوم کاظمی آغاز کرده کمک کنید و گفت: انس ایشان با قرآن عجیب بود و به حدی به قرآن تسلط داشت که روایت‌های مختلف از قرآن را بیان می‌کرد و کار همیشگی ایشان ترویج قرآن بود. شخصیت ایشان چندوجهی بود و تسلط به ادبیات فارسی داشته و اشعار شاعران قدیم و جدید را می‌خواندند و تحلیل می‌کردند.
 
رونمایی از اولین فیلم دانشجویی با محور زندگی زنده یاد کاظمی‌آشتیانی
 
مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این مراسم گفت: ایشان یک مکتب ایجاد کرده‌اند. خاطرات نقل شده از ایشان را بخوانید تا با ایشان بیشتر آشنا شوید. اگر می‌خواهیم جهاد را به جایگاهی که باید برسانیم باید با مکتبی که دکتر آشتیانی ایجاد کرده‌اند آشنا شویم.
 
وی با اشاره به اینکه قبلاً جهاددانشگاهی هیچ بودجه دولتی نداشته و جهاد اخیرا ۲۵ درصد بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند، گفت: جهاددانشگاهی در این مدت توانسته نخبگان زیادی تربیت کنند در حالی که سال‌هاست بنیاد نخبگان نتوانسته تا این تعداد نخبه تربیت کند. مرحوم کاظمی آشتیانی اوج فروتنی را داشتند. یکی از فضیلت‌های امام رضا(ع) این بود که با خدمتکاران خود سر سفره می نشستند.
 
مسلمی نائینی این مسئله را نیز متذکر شد که نباید تصور کنیم کسی به پای ایشان نمی‌رسد و افزود: هر کسی راه ایشان را پیش بگیرد و تلاش کند به ایشان خواهد رسید.
 
در پایان این مراسم نیز از پوستر فیلم رونمایی شد و از عوامل ساخت فیلم تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha