نشست «جایگاه اهل‌بیت(ع) در فرهنگ اهل‌سنت» در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4143501
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

نشست «جایگاه اهل‌بیت(ع) در فرهنگ اهل‌سنت» در گرگان برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت نشست محوری «قزل امام و جایگاه اهل‌بیت(ع) در فرهنگ اهل‌سنت» با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گلستان جمعی از علمای اهل‌سنت امروز‌، ۴ خرداد در سالن کنفرانس علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت دهه کرامت نشست محوری قزل امام و جایگاه اهل‌بیت(ع) در فرهنگ اهل‌سنت با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گلستان جمعی از علمای اهل‌سنت امروز‌، ۴ خرداد در سالن کنفرانس علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در این جلسه گفت: اهل تسنن در مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند و این امر علاقمندی این بزرگواران به خاندان رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را می‌رساند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در ادامه بر ضرورت وحدت در برابر توطئه‌گران تاکید کرد و گفت: اهل‌سنت استان نسبت به اهل بيت دارای محبت سرشاری هستند و محبت اهل‌بیت را يك محبت دينی می‌دانند و اين در اشعار اديبان، شاعران و گفته‌های روحانيون اهل سنت به خوبی ديده می‌شود.

وی بیان کرد: تعامل و وحدت هرچه بيشتر اهل‌سنت و تشيع در جهت خنثی‌سازی توطئه دشمنان دين بايد بيشتر از پيش باشد.

همچنین در این محفل که به میزبانی کاروان زیر سایه خورشید و خدام رضوی برگزار شد شعرایی همچون حاج آخوند قربانقلی قره جه، حاجی محمد قرنجیک، حسین سقر و بی‌بی زلیخا کر از جمهوری اسلامی ایران و بی‌بی نورحسنه از کشور اندونزی و ماجده راسخ از کشور افغانستان سروده‌های ‌خود را در مدح جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در فرهنگ اهل‌تسنن خواندند.

انتهای پیام
captcha