رژیم صهیونیستی در ایجاد بازدارندگی و سرکوب مقاومت کرانه باختری ناکام ماند
کد خبر: 4140815
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا:

رژیم صهیونیستی در ایجاد بازدارندگی و سرکوب مقاومت کرانه باختری ناکام ماند

هیثم ابوالغزلان از مسئولان ارشد جنبش جهاد اسلامی ضمن تبریک پیروزی مقاومت در نبرد انتقام آزادگان، بر پایبندی به حق پاسخ به هر گونه تجاوز دیگر رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: وحدت مقاومت و بردباری ملت فلسطین نقشه نخست‌وزیر تروریست اسرائیل برای عقده‌گشایی از بحران داخلی این رژیم و سرکوب مقاومت در کرانه باختری را ناکام گذاشت.

دبیر روابط عمومی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان

بامداد سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت 1402 برابر با نهم ماه مه 2023  بود که ارتش رژیم صهیونیستی با ده‌ها فروند جنگنده، بالگرد و پهپاد خود چند واحد مسکونی در نوار غزه را هدف شلیک بمب و موشک قرار داد.

در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات ثأر الاحرار( انتقام آزادگان) علیه سرزمین‌های اشغالی خبر داد و گفت از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت غزه تا تل‌آویو، پایتخت این رژیم را هدف امواج پیاپی حملات موشکی قرار داد. با تداوم تقابل رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه، میانجیگری‌های مصر برای ایجاد آتش‌بس آغاز شد و در نهایت دو طرف به توافق آتش‌بس برای پایان دادن به این درگیری‌ها دست یافتند که از بامداد چهاردهم ماه مه به اجرا درآمده است.

در همین راستا هیثم ابوالغزلان، دبیر روابط عمومی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان با خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی انجام داده است تا روند و نتایج این نبرد اخیر تشریح شود.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک پیروزی مقاومت در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی برای شهدا، رحمت و مغفرت و برای مجروحین شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد و گفت: خداوند به ما و خانواده‌های این شهدا و مجروحین و برای مردمی که خانه‌هایشان را بر اثر بمباران‌های رژیم اشغالگر از دست دادند، صبر عنایت کند.

ابوالغزلان ادامه داد: بی‌تردید تلاش‌ها در مسیر ایجاد آتش‌بس در نوار غزه، اقداماتی بزرگ و جدی بود و جنبش جهاد اسلامی در این چند روز علاوه بر مجاهدت در میدان نبرد و مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی در میدان سیاسی هم ورود کرده بود تا پیروزی شرافتمندانه برای ملت فلسطین محقق کند و تواق آتش‌بس حاصل شده که از بامداد 24 اردیبهشت به اجرا درآمد، شامل توقف حملات علیه غیرنظامیان و افراد و توقف تخریب خانه‌هاست.

وی تأکید کرد: طبیعتاً ما در جنبش جهاد اسلامی به این توافق تا زمانی پایبند خواهیم ماند که دشمن صهیونیستی به آن پایبند باشد و همه مشاهده کردند که سرایا القدس تا لحظه اخیر قبل از اجرای توافق آتش‌بس به هر تجاوز اسرائیل پاسخ راکتی داده است.

اعتماد به قدرت مقاومت و نه وعده‌های رژیم اشغالگر

این مسئول جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه جهاد اسلامی ثابت کرد که آماده تداوم نبرد و پرتاب موشک در دراز مدت است، گفت: قطعاً به وعده‌ها و توافق‌ها با دشمن صهیونیستی اعتمادی نداریم، بلکه به قدرت خود در مقاومت و پرتاب موشک اعتماد داریم و روی رزمندگان خود حساب کرده‌ایم تا آخرین نفس در برابر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی مقاومت کردند و همین قدرت مقاومت است که به ما در تقابل رژیم صهیونیستی هم در میدان نبرد و هم در میدان سیاست قدرت داده است.

ابوالغزلان گفت: رژیم صهیونیستی همواره تعهدات خود را زیر پا گذاشته است، اما ما در این راستا یک قاعده داریم اینکه به توافق آتش‌بس تا زمانی پایبند هستیم که رژیم صهیونیستی به آن پایبند باشند.

قدرت بازدارندگی اسرائیل بیش از پیش از دست رفت

این عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین افزود: سرایا القدس که فرماندهی این دور نبرد را برعهده داشت و مورد حمایت ملت ما و اتاق عملیات مشترک مقاومت است، هدف خود را در این نبرد محقق و ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در تحقق هدف خود از این تجاوز یعنی تقویت قدرت بازدارندگی‌ ناکام ماند و بالعکس بیش از پیش قدرت بازدارندگی خود را از دست داد، نه آن گونه که ادعا می‌کند و ما در مقاومت توانستیم تنگنایی را که رژیم صهیونیستی در آن قرار گرفته است، تنگ‌تر و دشوارتر کنیم.

ابوالغزلان درباره روند تحولات جنگ برای مقاومت در روزهای اخیر و اینکه آیا پاسخ مقاومت یکپارچه یا منحصر به جنبش جهاد اسلامی بود، گفت: جنبش جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین توافق کرده بود که پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی بر اساس تصمیم اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی باشد و اتاق عملیات مقاومت، رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایتی خواند که در حق فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و گروه سرایا القدس، شاخه نظامی آن مرتکب شد.

تحقق اهداف مقاومت و ناکامی اشغالگران

وی با اشاره به تعهد گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه خود برای پاسخ یکپارچه به رژیم اشغالگر در سطح جنایتی که این رژیم مرتکب شده است، گفت: چیزی را که در واقع امر اتفاق افتاد، مشاهده کردید و شنیدید که این پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر تحت رهبری جنبش جهاد اسلامی و سرایا القدس و طی یک توافق ملی بود و در نهایت این نبرد اهداف ما فلسطینیان را محقق خواهد کرد و اهداف دشمن صهیونیستی را ناکام خواهیم گذاشت.

هیثم ابوالغزلان، دبیر روابط عمومی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان

این عضو ارشد جهاد اسلامی با اشاره به حضور محمد الهندی، رئیس دایره سیاسی این جنبش در قاهره طی دو سه روز اخیر به منظور رایزنی درباره درخواست مصر برای ایجاد آتش‌بس و طرح شروط جنبش جهاد اسلامی برای پذیرش آن گفت: دایره سیاسی جهاد اسلامی به موازات نهاد نظامی آن برای پیروزی مقاومت تلاش کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ ترسی برای ارتکاب کشتار و جنایات تروریستی در حق مردم بی پناه ملت فلسطین و مردم امت عربی و اسلامی را ندارد، گفت: این رژیم به خوبی می‌داند که جامعه بین‌المللی هرگز آن را به خاطر جنایاتش مجازات نمی‌کند یا نمی‌تواند آن را مجازات کند و ایالات متحده آمریکا حامی ترویسم است و نمی‌تواند در صف این رژیم نباشد و اجازه هم نمی‌دهد که طرفی بخواهد رژیم صهیونیستی را مجازات کند و از همین رو این رژیم به جرایم خود علیه غیرنظامیان و مردم بی پناه ادامه می‌دهد.

ابوالغزلان تأکید کرد: قطعاً اگر حملات رژیم صهیونیستی ادامه یابد با همه قدرت خود و با اذن پروردگار با هر تجاوزی مقابله و دستاوردهای جدیدی را برای ملت فلسطین و مقاومت محقق خواهیم کرد.

مسئول ارشد جهاد اسلامی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌تواند از رزمندگان و مجاهدین فلسطینی محبوبیت مردمی را بگیرد و مطمئناً این ملت به گروه‌های مقاومت و از جمله جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی آن سرایا القدس متعهد است.

وی ادامه داد:  مقاومت و سرایا القدس که تل‌آویو و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین را موشک‌باران و رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن را متحمل خسارات قابل توجهی کرده است، در این دور نبرد هم پیروز شد و نگذاشت که نتانیاهو و رژیم آن به هیچ کدام از اهداف خود برسند.

ملت فلسطین اجازه نداد خون شهدا سرپوشی بر وضعیت بحران‌زده نتانیاهو شود

ابوالغزلان تأکید کرد: مطمئناً ملت فلسطین در این دور از درگیری ثابت کرد که خون شهدای ما کم ارزش نخواهد بود و ریختن خون شهدای ما نمی‌تواند نتانیاهو را از وضعیت بحران‌زده در داخل محافل سیاسی این رژیم نجات دهد و این خون‌های ریخته شده و این موشک‌ها و این دور درگیری به زیان رژیم صهیونیستی تمام شد و این رژیم به خوبی می‌داند که ما در این راه عقب نشینی نخواهیم کرد و مقاوم باقی خواهیم ماند تا زمانی که سرزمین‌های اشغالی را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد کنیم و به پیروزی نهایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه جهاد اسلامی و گروه‌های سرایا القدس با گروه‌های فلسطینی هماهنگ بوده است، گفت: این پاسخ برخاسته از یک هدف ملی متعلق به همه شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت بوده است، زیرا رژیم اشغالگر مسئول این قتل عام و سایر کشتارهایی است که در حق ملت فلسطین بخصوص غیرنظامیان و کودکان مرتکب می‌شود و قطعاً مقاومت شیوه‌های رویارویی با رژیم اشغالگر را ارزیابی و تعیین می‌کند.

مسئول جنبش جهاد اسلامی با اشاره به محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی در حق شهروندان غزه از 16 سال پیش تاکنون گفت: قطعاً تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه این مردم رنج دیده و گروه‌های مقاومت، رنج آنها را مضاعف کرد؛ چرا که علاوه بر ریخته شدن خون غیرنظامیان گذرگاه‌های غزه هم این بار به مدت پنج روز کاملاً بسته شده بود و سوخت نیروگاه‌های غزه در شرف اتمام و کامیون‌های حامل مواد غذایی و کالاهای اساسی مردم اجازه ورود به این باریکه را نداشتند؛ اما ما یقین داریم که  این پیروزی نتیجه صبر و پایدار مردم حامی مقاومت در غزه بود و عامل کمک کننده به کاهش محاصره غزه و در نهایت رفع کامل محاصره خواهد شد.

مقاومت در کرانه باختری ادامه دارد

ابوالغزلان درباره هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز اخیر به نوار غزه گفت: دشمن صهیونیستی غزه را هدف حملات خود قرار داد، زیرا همان طور که بنیامین نتانیاهوی تروریست، نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی گفت: جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری به ستوه آورده بود، اما جنبش جهاد اسلامی به تکلیف خود در مقاومت ادامه می‌دهد و حق خود را در مقاومت برابر اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری  محفوظ می‌دارد.

وی افزود: نتانیاهو بر این باور بود که جهاد اسلامی و سرایا القدس باید بهای تشدید مقاومت در کرانه باختری را بدهند  از همین رو در می‌یابیم که این تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در نوار غزه و ترور فرماندهان سرایا القدس و فرماندهان جنبش جهاد اسلامی؛ جهاد غنام، طارق عز‌الدین و خلیل بهتینی، نتانیاهو با این عملیات بزدلانه و تروریستی به دنبال خلاص شدن از فرماندهان نظامی جنبش جهاد اسلامی و به دنبال آن پایان دادن به مقاومت در کرانه باختری بود در این عملیات تروریستی تعداد زیادی شهید دادیم که چهار کودک از خانواده‌های همین شهدا بودند و همچنین شش زن هم به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم زخمی شدند که حال برخی از آنها در بیمارستان وخیم است.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در پایان تصریح کرد: بنابراین هدف اصلی از این عملیات رژیم صهیونیستی که جنبش جهاد اسلامی را هدف گرفت، توقف مقاومت در کرانه باختری تحت رهبری جهاد اسلامی بود که هرگز به این هدف خود نرسیده و نخواهد رسید.

گفت‌وگو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha