کرسی ضیافت نور در علی‌آباد‌کتول برگزار شد
کد خبر: 4118898
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

کرسی ضیافت نور در علی‌آباد‌کتول برگزار شد

چهارصدمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور با عنوان «میلاد جوادالائمه و دهه فجر انقلاب اسلامی» در مصلی امام رضا‌(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن ضیافت نور در علی آبادکتولبه گزارش ایکنا از گلستان، چهارصدمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت‌ نور با عنوان «میلاد جواد‌الائمه و دهه فجر انقلاب اسلامی» شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ بهمن در مصلی امام رضا(ع) علی‌آبادکتول برگزار شد.

در این جلسه قرآنی دعای پرفیض توسل توسط ذاکر اهل‌بیت‌(ع) کربلایی عبدالله کرامتی قرائت شد و در ادامه جلسه بیان حکمت ۴۱۲ نهج‌البلاغه در مورد «اجتناب و دوری از هر آنچه در دیگران بد می‌بینی» در تربیت نفس توسط محمد باقر زنگانه ارائه شد.

در ادامه این جلسه ارائه توضیحاتی در خصوص عنوان جلسه، بیان اسامی شهدای شاخص این هفته همراه با فریاد «شهیدان زنده‌اند الله اکبر» و قرائت بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار و معلم شهید موسی‌الرضا خواستار توسط حاج علی اصغر زنگانه مجری ضیافت نور انجام و آیات ۷۸ تا ۸۳ سوره اسراء و سوره مبارکه کوثر توسط قاری جوان و ممتاز استان گلستان محمد خواجه قرائت شد.

همچنین مباحث تفسیری توسط استاد سید محمد حسینی واعظ با تلاوت آیه ۴۵ سوره زمر صفحه ۴۶۳ قرآن کریم در موضوع «دلیل تنفر جان‌های کافر از ذکر و یاد خدا» ارائه شد.

مفسر قرآن با اشاره به شعر مولوی به تبیین اثر همنشینی انسان با خبائث یا طیبات پرداخت وگفت: با توجه به فراز پایانی آیه علت اصلی تنفر از یاد خدا و انزجار از خوبان عالم و برنامه‌های الهی و دچار شدن به زندگی‌های کثیف شیطانی را فراموشی یاد مرگ است.

حسینی واعظ همچنین عادت به معنویات و یاد خدا، نماز اول وقت و همنشینی با خدا، حضورخانوادگی در مساجد و مکانهای معنوی، ذکر فراوان در همه زمان‌ها و مکان‌ها، تلاوت قرآن، شنیدن نصیحت و موعظه از دیگران به‌ویژه جانهای پاک، رفتن به زیارتگاه‌ها از مکه و مدینه و ائمه اطهار تا امام زادگان، رفتن به دیدار علما و دانشمندان، دوری از غیبت، دوری از دروغ، پرهیز از نگاه حرام و حراست خود از تیر شیطان، عدم اختلاط محرم و نامحرم‌، شروع کردن همه کارها با نام خدا «بسم الله الرحمن الرحیم»، شکر و حمد الهی‌، صلوات فراوان، انتخاب دوست، همنشین، همراه و همسفر خوب را تنها راهکار برای دوری انسان از صفات رذیله دانست.

اجرای «سرود ملک‌سلیمانی» توسط نوجوانان به مناسبت اولین شب دهه‌فجر توسط «گروه نسیم غدیر» به سرپرستی عبدالله کرامتی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha