نقش اساتید دانشگاه‌ در ایجاد انگیزه بین جوانان مؤثر است
کد خبر: 4118587
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

نقش اساتید دانشگاه‌ در ایجاد انگیزه بین جوانان مؤثر است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نقش اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها در ایجاد انگیزه بین جوانان و هدایت آنان در جهت خدمت‌رسانی به کشور را بسیار تاثیرگذار و از اولویتهای مهم برشمرد.

ایجاد انگیزه به دانشجویان اولویت مهم مسئولان دانشگاه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز،11 بهمن در آستانه دهه فجر و  در دیدار با مسئولان دانشگاه سمنان با تأکید بر  تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت به عنوان مرجع علمی جامعه گفت دانشگاه‌ها با اطلاع از نیاز صنایع می‌توانند در جهت رفع مشکلات این بخش کمک و تلاش نمایند.

وی انجام کار جهادی در این برهه از زمان را بسیار ضروری دانست و افزود: باید از استعدادها و پتانسیل دانشجویان و هدایت آنها در مسیر پیشرفت بهره برد که در این راستا کمک به دانشجویان خلاق و دارای ایده‌های فناورانه مهم و ضروری است.

حجت‌الاسلام مطیعی ایجاد انگیزه و روحیه در بین دانشجویان از سوی اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها را از اولویت مهم دانشگاه برشمرد و افزود: انتخاب مسیر درست برای خدمت‌رسانی به کشور کمک شایانی خواهد کرد و باید میل خدمت به کشور را در وجود جوانان تقویت کرد که ارتباط دوستانه با دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیف‌الله سعدالدین، سرپرست دانشگاه سمنان نیز از تشکیل اتاق فکر توسعه در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: توسعه آموزش عالی، گردشگری ارتباط جامعه با صنعت، کاربردی کردن دانش‌های فنی نوین، حل مسائل جامعه و صنعت، توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه و فعالیت‌های فرهنگی برای اساتید و توسعه فعالیت‌های بسیج اساتید از اهداف ایجاد این اتاق فکر است.

وی به برنامه‌ریزی برای ایجاد زیر ساخت‌های توسعه اقتصادی و دانش‌بنیان در دانشگاه سمنان اشاره کرد و افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی و استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی، ایجاد دانش فنی آب‌های ژرف که با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک مجموعه حفاری آب ژرف با محوریت دانشگاه سمنان در استان، کشت زعفران و گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه دانش‌بنیان، ایجاد مزرعه فارم دامی برای دام‌های سنگین و مرکز کارآفرینی فناوری و نوآوری بانوان در دانشگاه سمنان از برنامه‌هایی است که برای توسعه اقتصادی و دانش‌بنیان در این دانشگاه مصوب شده است.

به گفته سعدالدین؛ پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر اساس ارزیابی وزارت علوم در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد است و از برخی پارک‌های استانی کشور هم برتر است.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه مسیر توسعه آینده دانشگاه و شهرستان ،مسیر دانش‌بنیان است متذکر شد: دانشگاه سمنان با 400 عضو هیئت علمی و دارا بودن پارک علم و فناوری با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور برای تحقق این مهم در تلاش است.

وی با اشاره به پنج اولویت اصلی وزارت علوم شامل مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فن آور و نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش اظهار کرد: برنامه‌های دانشگاه سمنان نیز حول این محورها تدوین شده است.

سعدالدین با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان جزء دانشگاه‌های برجسته در کشور است یادآور شد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع رتبه 20 را داراست و در بخش پژوهش رتبه 12 کشور را دارد.

همچنین حجت‌الاسلام حسین ذوالفقاری‌لقب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان افزود: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد دهه فجر قرار داریم در حالیکه نه تنها دشمنی دشمنان کم نشده، بلکه روز به روز بر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی افزوده می‌شود اما با تمام این تحریم‌ها می‌توان با درایت  و دور زدن تحریم‌ها به همت جوانان نخبه و دانشگاهی از این مسیر نیز عبور کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha