کمک ۱۳۷ میلیاردی مراکز نیکوکاری به نیازمندان خوزستانی
کد خبر: 4116760
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

کمک ۱۳۷ میلیاردی مراکز نیکوکاری به نیازمندان خوزستانی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از اهدای ۱۳۷ میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری به محرومان استان خبر داد.

مراکز نیکوکاریبه گزارش ایکنا از خوزستان، حافظ منصوری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در همایش آموزشی توانمندسازی مراکز نیکوکاری بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان خوزستان وجود دارد که در امر رسیدگی به امور محرومان یاری‌گر کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود، افزود: برخی از این مراکز به صورت تخصصی در امور اشتغال، فرهنگی، حقوقی و... فعالیت دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری عمدتا در سطح محلات و به صورت مسجدمحور در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته امداد تسهیل‌گر، ناظر و پشتیبان فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است

وی با اشاره به اینکه مهمترین عملکرد و فعالیت مراکز نیکوکاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مددجو و نیازمند و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها است افزود: مهمترین اهداف مراکز نیکوکاری شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین و موسسات خیریه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و طراحی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان افزود: میزان درآمد مراکز نیکوکاری استان خوزستان در ۹ ماه نخست امسال ۱۳۷ میلیارد تومان بوده که به نسبت سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است. تمامی کمک مردم خیر و نیک اندیش استان به مراکز نیکوکاری با نظارت هیات عامل مراکز نیکوکاری و کمیته امداد، به نفع نیازمندان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز امکان معرفی نیازمند از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن را دارند، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، کمک هزینه تعمیرات مسکن و درمان، فرهنگی و تحصیلی به خانواده‌های نیازمند از جمله فعالیت‌های این مراکز بوده است.

منصوری افزود: بخشی از دریافت‌کنندگان خدمات از مراکز نیکوکاری را نیازمندانی تشکیل می‌دادند که تحت حمایت مستقیم کمیته امداد نبودند.

انتهای پیام
captcha