ضرورت حمایت از اقدامات جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4116111
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

ضرورت حمایت از اقدامات جهاد دانشگاهی اردبیل

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل وجود مراکز علمی و خدماتی همچون جهاددانشگاهی در سطح شهر را مایه خیر و برکت و از ضروریات دانست و گفت: جهاددانشگاهی خدمات ارزشمندی در زمینه درمان در استان ارائه می‌دهد و در این راستا باید این نهاد انقلابی حمایت شود.

پژوهشگاه رویانبه گزارش ایکنا از اردبیل، سلامت صفری، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل، یکم بهمن‌ماه، در نشست و بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل به همراه اعضای انجمن خیرین سلامت از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: همکاری بین شورای شهر و نهادهای خدمت‌رسان به مردم همانند جهاددانشگاهی باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی وجود مراکز علمی و خدماتی همچون جهاددانشگاهی در سطح شهر را مایه خیر و برکت و از ضروریات دانست و افزود: جهاددانشگاهی خدمات ارزشمندی در زمینه درمان در استان ارائه می‌دهد و در این راستا باید این نهاد انقلابی حمایت شود.

صفری با اشاره به پروژه احداث بیمارستان پیشگیری و درمان سرطان توسط جهاددانشگاهی تاکید کرد: در خصوص تسریع در احداث این این پروژه ارزشمند لازم است جلسه‌ای با شهردار و تمامی اعضای شورای شهر جهت توجیه و گفتگو برای تسهیل امورات برای افتتاح هرچه سریعتر این مرکز صورت گیرد.

وی افزود: همچنین از طریق مجاری قانونی، جهاددانشگاهی می‌تواند از تسهیلات استانداری و فرمانداری نیز برای این امر استفاده کند.

عضو شواری شهر اردبیل در ادامه با اشاره به خدمات شهری شهردای اردبیل اظهار کرد: شورای شهر ششم، شورای علمی محور بوده و از افتخارات آن این است که گامی در جهت الکترونیکی کردن خدمات برای شهر اردبیل برمی‌دارد.

علیرضا غریبی، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل نیز در این بازدید گفت:  شهرداری با ارائه بیش از 300 نوع خدمات به مردم بازوی توانمند و عامل اجرایی خدمات شهری است.

وی بر ضرورت استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی در پروژه های عمرانی شهر اظهار داشت:  در شورای شهر 11 کمیسیون تخصصی در راستای موضوعات مختلف به ارائه نظرات تخصصی در خصوص امور مربوطه می‌پردازند که در این کمسیون‌ها از نظرات اساتید دانشگاهی و فنی  برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود و تاکید در شورای شهر اردبیل بر اولویت سرمایه‌گذاری شهری افراد بومی است.

عضو شواری اسلامی شهر اردبیل، با اعلام اینکه خوشبختانه تحولی در عرصه سرمایه‌گذاری اردبیل شکل گرفته است بیان کرد: شورای شهر با دغدغه‌مندی تمام برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری اقدام کرده و خواهد کرد.

غریبی تاکید کرد: اعضای شورای شهر خواستار مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌هایی مانند بیمارستان پیشگیری و درمان سرطان در اردبیل بوده و در این خصوص شورای شهر با تمام توان حمایت کرده و ارائه تسهیلات را برای این عزیزان اولویت خود می‌داند.

بهزاد عباسزاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، نیز در این نشست گفت: امسال حدود 5000 میلیارد تومان در راستای توسعه پروژه‌های شهری مشارکت و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. این پروژه‌ها می‌تواند گره و مشکلات زیادی را از شهرمان مرتفع نماید و نوید مشارکت‌های بیشتر را در آینده فراهم سازد.

در ادامه این نشست مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، نیز گفت: هزینه ارائه برخی خدمات مثل میکرواینجکشن(micro injection) در مرکز درمان ناباروری قفقاز خیلی پایین‌تر از استان‌های همجوار است چرا که جهاددانشگاهی همواره سعی کرده در راستای رفع مشکلات استان گام بردارد.

اوچی‌اردبیلی با اشاره به افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته در جهاددانشگاهی اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل هر ساله 750 هزار تن سیب زمینی تولید می شود حدود 250 هزار تن که درجه دو و سه محسوب می شود به علت کمبود زیرساخت‌های انبارداری و سردخانه و همچنین استفاده از سموم و کودهای شیمیایی دورریز می‌شود که در راستای استفاده از این ظرفیت با تلاش جهادی همکاران در طی 3 سال ضمن پتنت، تولید نشاسته صنعتی به عنوان مبرد مته‌های حفاری در صنعت نفت با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارت نفت در جهاددانشگاهی اردبیل به عنوان پایلوت نیمه صنعتی در حال تولید است.

وی ادامه داد: این محصول 100% وارداتی است و هر ساله 4000 تن واردات داریم که جهاددانشگاهی اردبیل می‌تواند 500 تن از این محصول را تولید و این مقدار از نیاز کشور را تامین کند. با ارتقاء تولید این محصول استراتژیک به ظرفیت 2000 تن در سال که مصداق اقتصاد مقاومتی است می توان ضمن ایجاد ارزش افزوده  از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و برای 40 نفر اشتغال‌زایی انجام داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت در زمینه گیاهان دارویی در این نهاد اشاره کرد و گفت: در حوزه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل 22 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این واحد مستقر است.

اوچی‌اردبیلی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در حد توان خود در تمامی حوزه‌های علمی و فناورانه مورد نیاز روز با تلاش جهادی همکاران توان خدمت‌رسانی دارد.

انتهای پیام
captcha