ایثار و شهادت بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ایران است
کد خبر: 4115717
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸

ایثار و شهادت بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ایران است

استاندار لرستان بر لزوم شناسایی و رفع مشکلات ایثارگران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: ایثار و شهادت بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ایران است.

فرهاد زیویار استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، که شامگاه چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاونین استاندار، مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور و جمعی از مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: دولت در رسیدگی به مشکلات ایثارگران مصمم است.

وی با بیان اینکه حضور مشاورین وزرا در امور ایثارگران شرایط را برای شناسایی و انعکاس مسائل و مشکلات ایثارگران لرستانی به خوبی فراهم ساخته که این ابتکار در نوع خود بسیار مهم و قابل تقدیر است، افزود: بخشی از مشکلات ایثارگران لرستانی مربوط به حوزه‌های کشوری بوده و دولت سیزدهم مصمم به پیگیری و رفع آن‌ها به صورت گسترده است و در این رابطه عزم جدی دارد.

زیویار با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات ایثارگران را وظیفه خود می‌دانم، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ اسلام و همچنین کشور ایران به واسطه از خودگذشتگی های مردمان این دیار و مسلمانان، ظرفیت و تعریف خاصی از خود ارائه کرده است.

استاندار لرستان، با یادآوری اینکه ریشه‌های به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی را می‌توان در ایثار و از خودگذشتگی اهل‌بیت پیامبر(ص) و امامان معصوم جستجو کرد، ادامه داد: به نوعی در انقلاب اسلامی ایران ادبیات جدیدی را به وجود آورده که ادبیات دفاع مقدس نمونه بارز آن به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای مردمان این سرزمین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: جنگ هشت ساله از آن جهت برای مردم مقدس است که ارزش جان شهیدان و مساعی ایثارگران در آن برهه با هیچ معیار و میزانی قابل اندازه‌گیری و قیمت گذاری نیست.

زیویار ایستادگی و قدرت امروز کشور را مرهون فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایثار و شهادت در بطن و ماهیت آداب مردمان ایران زمین ریشه کرده و جز جدایی ناپذیر فرهنگ این کشور محسوب می‌شود و واژه شهیدپرور نامی آشنا در جای جای ایران است.

استاندار لرستان، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه واقعی یک ایثارگر بود که با شهادت او گویی تمام ملت ایران شهید شد و قلب هر انسان آزاده‌ای از این حرکت ددمنشانه استکبار به درد آمد که این موضوع از عمق وجودی فرهنگ ایثار در کشور حکایت دارد، خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران در برهه‌های مختلف حمایت خود را از کشور اعلام کرده و در اغتشاشات اخیر علی‌رغم وجود مشکلات و کمبودها بویژه در بحث اقتصادی، اکثریت مطلق ملت ایران این تحرکات هنجارشکنانه را نه تنها همراهی نکرده بلکه آن را محکوم کردند.

وی گفت: خدمت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به نوعی با خط فکری ائمه اطهار در ارتباط است، یک وظیفه به حساب می‌آید و حاصل این خدمت در جلب رضایت خداوند و بندگانش نقش مهمی دارد.

انتهای پیام
captcha